Vaste waarde "betalen bij afhalen" Nieuwe checkout

• 19 April 2020
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Badge +1

De afgelopen dagen krijgen wij regelmatig orders binnen waar gekozen wordt voor "betalen en afhalen". Dit terwijl de klanten vaak niet uit de buurt komen, dit gaf ons het idee deze klanten te benaderen.

Alle klanten gaven aan dat deze manier van afhalen niet konden wijzigen. Zij allen kwamen via advertenties op andere media naar onze webshop en hebben een aankoop gedaan.

Kent iemand dit probleem? @Mijnwebwinkel zouden kunnen jullie hiernaar kunnen kijken!?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons is dat ook wel eens aan de hand. Ik heb de volgorde wat aangepast. Maar het is bij ons ook wel een manier dat mensen het proberen om niet de verzendkosten te hoeven betalen. Ze betalen het bedrag dan zonder de 6,99 en regel dat dan maar weer dat je dat bedrag er ook nog weer bij komt. Soms kom je best in een lastig pakket.

Groetjes Robert 

Reputatie 7
Badge +16

@Nicky Bijzonder. Je moet altijd de optie hebben om de order te betalen bij afhalen of dat via bijvoorbeeld iDEAL betaald en de order laat verzenden. Zo krijg ik dat ook in jouw shop te zien. Als de klant heeft gekozen voor betalen af afhalen, dan is er inderdaad geen mogelijkheid om de verzendwijze aan te passen. Deze komt te vervallen. Op het moment dat de klant iDEAL selecteert, komen de verzendopties weer terug. Ik heb verder gekeken welke betaaloptie als standaard staat ingesteld, en dat is in jouw geval Klarna (dus iDEAL, creditcard etc.). Ook dit is goed.

Wil je betalen bij afhalen blijven aanbieden? Je kunt ook instellen klanten de order vooraf betalen, maar deze wel komen afhalen. Hiervoor hoef jij alleen de betaaloptie betalen bij afhalen uit te zetten via 'betaalmethodes’. 

Groet,
Ebbe

Reageer