Vraag

Uit de KOR, dus BTW weer toepassen

• 30 maart 2021
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Beste mensen,
Ik moet vanaf vandaag uit het KOR i.v.m. teveel omzet (ik had er nooit in moeten zitten, maar dat is een andere discussie...), kortom, ik moet weer BTW gaan rekenen op mijn facturen.

Nu heeft de webshop een functie om de BTW aan/uit te zetten, ik heb die zojuist weer op AAN gezet, maar hij rekent geen BTW op de producten, alleen op die producten die ik handmatig op 21% zet via de artikelpagina.

Een voorbeeldfactuur. Het 1e artikel heb ik niks mee gedaan na het omzetten van btw uit naar btw AAN. Hier wordt ook geen btw op gerekend.
Het 2e artikel heb ik handmatig op 21% gezet op de artikelpagina, dat wordt dus ook berekend.

Het 3e artikel is een margeartikel en heb ik destijds ingevoerd als 0% btw, dat neemt ie nu ook over.

Betekent dit nu dat ik dit voor ELK artikel in mijn shop moet gaan aanpassen?

Alvast bedankt!​​​​​

5 reacties

Badge

Zo staat het nu bij het 1e artikel uit het voorbeeld. Wel 21%, maar het vinkje bij BTW staat uit. Bij het 2e artikel heb ik dat vinkje dus handmatig aangezet.

Reputatie 7
Badge +16

De huidige instellingen worden bewaard. Ik verwacht dat bij deze producten het vinkje nooit aan heeft gestaan. Als dat wel het geval was, dan wordt deze automatisch weer aangezet als je de btw aanzet. 

Badge

Ik heb de producten ingevoerd zonder BTW, kortom, ik mag ze dus allemaal gaan aanvinken nu 🙈

Reputatie 7
Badge +16

Poh dat is zuur. Als je een voorraad export uitdraait via voorraadbeheer, dan kun je zien voor welke producten er geen BTW wordt berekend. Misschien dat het daarmee iets sneller gaat. Succes! 

Badge

Dat is een goeie tip! Ik had gelukkig, blijkbaar, al een redelijk deel destijds ingevoerd mét BTW veld, dus met een uurtje was ik klaar, maar die export is wel een goeie om te checken of ik niks vergeten ben :D 

Reageer