Vraag

Toeslagen Posnl

• 5 februari 2021
  • 6 reacties
  • 86 Bekeken

Badge +1

Goedemorgen collega webwinkeliers,

Zoals wellicht ook veel van jullie worden we geconfronteerd met weer een nieuwe toeslag bij postnl: volumetoeslag. Bovenop de zwaartetoeslag is dit in korte tijd de tweede kostenpost bovenop de standaard verzendkosten. 

Nu ben ik aan het kijken naar oplossingen, want de verzendkosten worden steeds duurder en drukt enorm op je resultaat. Ik verstuur nog steeds (5jr) met Myparcel en tot op heden erg tevreden over.

• Zijn er hier mensen die al versturen met Sendcloud en wat zijn jullie ervaringen?
  • Versturen jullie dan ook bijvoorbeeld met DpD of met Postnl maar dan bij Sendcloud, want die zijn wel goedkoper met Postnl dan Myparcel.
  • Ervaringen met DpD?

Benieuwd naar jullie reacties en tips, bedankt alvast!

Groeten Mike

6 reacties

Reputatie 4
Badge +6

ik zat in het verkeerde topic maar kan het bericht niet verwijderen.

Reputatie 6
Badge +8

Wij bezorgen met een plaatselijke koerier. en betalen alleen als hij komt afhalen( € 4,-) Als we bv maar 1 pakket hebben schuiven we het vaak door of nemen hem zelf s'avonds mee als we naar de supermarkt gaan daar zit een Post.nl punt. En voor de rest betalen wij € 6,40 per post.nl pakket. via pakketmail die prima werkt via een API in MWW

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb eind vorig jaar verschillende opties bekeken maar sommige lijken goedkoper maar werken met toeslagen voor bepaalde dingen of abonnementskosten waardoor het dan toch weer duurder is. Uiteindelijk heb ik maar besloten gewoon bij MyParcel te blijven.

Goedenavond,

Ik heb een aantal jaar verzonden met DHL via Sendcloud. Geen klachten en DHL bezorgd doorgaans binnen 24 uur. DHL kwam de pakketten ook ophalen. Helaas heeft Sendcloud per 7 januari een abonnement ingevoerd waar dit voorheen gratis was. Dus de verzendkosten zijn omhoog gegaan + nu ook abonnementskosten vanaf € 45,00 per maand afhankelijk van het aantal pakketten.

Janna

Mozaiek Lagarto

Winkel & Webwinkel

Reputatie 3
Badge +4

De januari faktuur van MyParcel liet behoorlijk wat toeslagen zien variërend van €0,50 tot meer dan €3,00. Flink balen dat dit gebeurd is, want de ‘grote’ webshops gaan onverhinderd door met hun volumedozen :thinking:.

Verschillende opties bekeken, maar alle andere aanbieders hebben ook minpunten. Dat gaat van geen intergratie met MWW, de afmetingen van de max verzenddoos bij DHL is kleiner dan PostNL, tot DPD die geen brievenbuspakketten aanbiedt. 

Sendcloud wordt weer duurder door de maandelijkse kosten en wij hebben alleen PostNL nodig, die zit om de hoek. Al met al misschien over een langere periode misschien om het even. Voor ons geen reden om over te stappen na jarenlange ervaring bij MyParcel. 

Lees ook graag mee met jullie bevindingen :wink:

Reputatie 5
Badge +7

Deze ga ik even volgen ben ook zeer nieuwsgierig naar andere verzendpartners.

Myparcel als systeem werkt prima maar postnl maakt er een beetje een bende van. De laatste 10 pakketten zijn er 5 of 6 van vertraagd. Niks kwijt gelukkig maar we willen de klanten niet onnodig lang laten wachten.

Reageer