Beantwoord

te weinig relevante gegevens op het orderoverzicht

Reputatie 3
Badge +3

Zijn er mensen die, net als ons, graag meer/andere details willen op het orderoverzicht?

We willen heel graag, en dat mag als vervanging van alle betaalgegevens, een overzicht kunnen genereren van de inhoud van alle bestellingen. De pakbonnen als het ware, maar in een orderoverzicht (excel). 
Op dit moment moeten we handmatig een overzicht typen in een excelbestand. Dit is een beetje absurd als alle bestellingen online gebeuren.

Mijnwebwinkel wil deze vraag pas bekijken als er meerdere mensen zijn die deze tool missen op hun website.

icon

Beste antwoord door atelierferyn 17 July 2020, 09:59

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het aanmaken van dit topic @atelierferyn. Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken. 

@powerfulproducts.nl, @Nanaas @Rally Adventure Shop @MissQ en anderen natuurlijk. Missen jullie ook onderdelen bij het orderoverzicht? Zo ja, welke zou je dan graag terug zien in dit overzicht?

Bedankt voor de input. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +3

Voor ons is het vooral belangrijk dat het product dat werd aangekocht en de keuzevelden die de mensen invulden, op de lijst staan. Op die manier hebben we tijdens het produceren een overzicht van alle info die we nodig hebben om de producten te maken en te personaliseren.

groeten,

Yanne

Reputatie 4
Badge +4

Voor mijn lingeriezaak heb ik genoeg aan de informatie die nu voorhanden is, door inderdaad ook gebruik te maken van verschillende keuzelijsten met maten, merken, kleuren etc. Klanten zetten soms zelf ook wat extra informatie in het notitievak van de order.

Ik produceer zelf niks dus voor mij voldoende. 

Saskia

MissQ Lingerie

Reputatie 3
Badge +3

@MissQ klopt, maar dan moet je bestelling per bestelling bekijken. Bij ons gaat het soms over een lijst van 500 orders die allemaal gepersonaliseerd worden. Voor het personaliseren en het graveren van onze producten hebben we die lijst in een excel nodig. Op dit moment moeten we deze allemaal handmatig overnemen in een excellijst, bestelling per bestelling, omdat het orderoverzicht enkel de adressen en betalingsgegevens oplijst, maar dus niet de inhoud van de bestelling.

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe onze lijsten eruit zien. Elke kolom is een vak die de klanten kunnen invullen. Heel wat info dus, die we momenteel handmatig moeten overnemen (voor de duidelijkheid, de telefoonnummers zijn in dit geval fictief ;-) )

Reputatie 2
Badge +2

Voor ons staan er voldoende gegevens op de e-mail orderbevestiging.
Naam van het artikel prijs, kleur, maat, artikelnummer etc.
Kosten keurig uitgesplitst.

Waarschijnlijk bedoel je dat je die gegevens ook zou willen kunnen terug zien in de order-export naar Excel?
Want inderdaad zie je bij zo'n export alleen de klantgegevens, datum en financiële gegevens.
Niet wat er besteld is.
Ik kan me voorstellen dat (als je veel orders ontvangt), dit handig zou kunnen zijn.

Reputatie 3
Badge +3

Voor ons staan er voldoende gegevens op de e-mail orderbevestiging.
Naam van het artikel prijs, kleur, maat, artikelnummer etc.
Kosten keurig uitgesplitst.

Waarschijnlijk bedoel je dat je die gegevens ook zou willen kunnen terug zien in de order-export naar Excel?
Want inderdaad zie je bij zo'n export alleen de klantgegevens, datum en financiële gegevens.
Niet wat er besteld is.
Ik kan me voorstellen dat (als je veel orders ontvangt), dit handig zou kunnen zijn.

in de email orderbevestiging staan voor ons inderdaad genoeg gegevens. Maar deze zouden we in een lijst moeten kunnen genereren omdat we nooit per bestelling kunnen afwerken. Het gaat dus steeds over een groter aantal bestellingen.

Reputatie 7
Badge +11

Voor ons is de informatie prima. Maar wij hebben ook geen extra keuze velden of andere dingen die er echt op zouden moeten staan .

Reputatie 7
Badge +9

Voor mij is de informatie die ik nu kan exporteren voldoende. Ik heb weinig tot geen keuzevelden, en ik verwerk iedere bestelling afzonderlijk. Ik heb ook geen gepersonaliseerde producten. 

Voor een opdrachtgever van mij - ik ontwerp haar MWW shop - kan ik me wel voorstellen dat het handig zou kunnen zijn. Zij maakt ook gepersonaliseerde producten, en wil deze ook bijv. met 10 bestellingen tegelijkertijd kunnen maken. Ze moet dan iedere pakbon afzonderlijk printen. Maar met de optie dat ze meerdere bestellingen kan aanklikken en op ‘Pakbonnen genereren’ kan klikken is eigenlijk ook al voldoende.

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor het aanmaken van dit topic @atelierferyn. Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken. 

@powerfulproducts.nl@Nanaas @Rally Adventure Shop @MissQ en anderen natuurlijk. Missen jullie ook onderdelen bij het orderoverzicht? Zo ja, welke zou je dan graag terug zien in dit overzicht?

Bedankt voor de input. 

Groet,
Ebbe

Beste,

Voor mij ontbreekt de detail van wat er besteld is. De export van de bestellingen bevat dit niet dus nu moet ik dit ook manueel in een Excel lijst gaan toevoegen. Met risico van fouten...

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor het aanmaken van dit topic @atelierferyn. Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken. 

@powerfulproducts.nl@Nanaas @Rally Adventure Shop @MissQ en anderen natuurlijk. Missen jullie ook onderdelen bij het orderoverzicht? Zo ja, welke zou je dan graag terug zien in dit overzicht?

Bedankt voor de input. 

Groet,
Ebbe

Beste,

Voor mij ontbreekt de detail van wat er besteld is. De export van de bestellingen bevat dit niet dus nu moet ik dit ook manueel in een Excel lijst gaan toevoegen. Met risico van fouten...

Voor ons is het voldoende op het moment

Reputatie 7
Badge +16

Hoi allemaal,

Luuk en Rianne, designers bij MWW, doen onderzoek naar het onderdeel orders. @atelierferyn, @mxhermansjeugdteam, wellicht interessant om met hun een afspraak te maken en je feedback over dit onderdeel te delen? Via deze link maak je een afspraak → https://calendly.com/mijnwebwinkel/hoe-verwerk-jij-je-orders?month=2020-09

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +3

Hoi allemaal,

Luuk en Rianne, designers bij MWW, doen onderzoek naar het onderdeel orders. @atelierferyn@mxhermansjeugdteam, wellicht interessant om met hun een afspraak te maken en je feedback over dit onderdeel te delen? Via deze link maak je een afspraak → https://calendly.com/mijnwebwinkel/hoe-verwerk-jij-je-orders?month=2020-09

Groet,
Ebbe

Dank je voor de tip! De afspraak staat ingepland!

Reputatie 1
Badge

Beste allen, zijn er inmiddels vorderingen gemaakt op dit topic? Wij zouden een wat gedetailleerder orderoverzicht ook er handig vinden. 

Reputatie 3
Badge +3

oef! blij dat er nog iemand het handig zou vinden :see_no_evil:  

Jammer genoeg nog geen vorderingen. 

Ook vanuit ecologisch standpunt zou dit zo veel beter zijn! ipv een pakbon per product, een excel-lijst met alle producten. papierverspilling gedeeld door 100 ;-) 

Graag zou ik ook de details (naam en keuzelijst-keuze) per besteld product in het orderoverzicht zien staan. Dan kan ik de Excel in 1x naar een producent sturen.

Überhaupt zou deze informatie nooit ‘te veel’ zijn in het overzicht, het kan zogezegd geen kwaad.

Is er al iets meer bekend over?

Reageer