Beantwoord

Tarief afhaallocatie

• 18 January 2021
  • 5 reacties
  • 54 Bekeken

Badge +1

Bij de artikelen heb ik het gewicht van de producten toegevoegd zodat er bij het plaatsen van de order, de verzendkosten o.b.v. gewicht bepaald worden. Nu heb ik een bestelling van 2 x 25 kg om te versturen, echter rekent het systeem 1 x 6,15 voor het ophalen bij een afhaallocatie. Waar kan ik, net als bij het afleveren op het ingevulde adres, de bedragen o.b.v. gewicht aanpassen?

icon

Beste antwoord door Nanaas 19 January 2021, 13:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Je vult dit in bij Verzendopties en dan Tarieven tabel. Daar kun je alle gewichten met bijbehorende bedragen invullen.

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb het zo gedaan. En bij het afhalen berekenen we helemaal geen verzendkosten ongeacht het gewicht. Dit zijn allemaal fictieve gewichten. 

Badge +1

Dank jullie wel voor jullie reacties. Dit heb ik ook zo ingevuld, echter wordt dit nu alleen toegepast bij de verzendkosten bij het afleveren op het aangegeven adres, niet als iemand een afhaallocatie van PostNL selecteert. Mijn vraag betreft specifiek voor verzending naar de afhaallocatie. Enig idee?

Reputatie 6
Badge +8

Dank jullie wel voor jullie reacties. Dit heb ik ook zo ingevuld, echter wordt dit nu alleen toegepast bij de verzendkosten bij het afleveren op het aangegeven adres, niet als iemand een afhaallocatie van PostNL selecteert. Mijn vraag betreft specifiek voor verzending naar de afhaallocatie. Enig idee?

Je kunt voor een afhaallocatie één tarief opgeven. Dit vind je terug onder Verzendopties en dan naar onder scrollen, bij mij staat het onder de kop MyParcel. Ik weet echter niet of je dit eenvoudig kunt omzeilen… Wie weet heeft @Ebbe een oplossing paraat?

Reputatie 7
Badge +16

Als je de afhaallocaties van PostNL gebruikt (via de MyParcel integratie) dan kun je inderdaad maar 1 tarief opgeven. Dit is een vast tarief die geen rekening houdt met de gewichten. Dit tarief wordt voor alle zendingen gebruikt als de klant kiest voor een PostNL afhaallocatie. 

Reageer