Steeds meer kosten postnl en steeds minder kwaliteit

Het kan aan mij liggen hoor maar Postnl wordt steeds arroganter naar haar klanten toe.

Nu zie ik via myparcel weer voorbij komen dat postnl toeslagen gaat rekenen als je pakketje even niet in hun automatisering mee kan. MYparcel gaat de ruim 3€ kosten ook doorberekenen.
Op zich heb ik geen moeite met betalen voor goede diensten maar zo langzamerhand gaan ze hun monopolie positie steeds vaker misbruiken met vage redeneringen.
Als de bode er een puinhoop van maakt draai ik al voor de kosten op
Als er een pakket zoek raakt heeft de webshop in bijna alle gevallen het nakijken
als je een klacht in dient mag je blij zijn als ze na weken er achter komen dat het waarschijnlijk zoek is geraakt en krijg je alleen de verzend en inkoopkosten vergoed als je dat aantoont en de extra verzekerd verzenden heb gekozen. Lijkt mij hun basis taak om correct en op tijd te bezorgen.

Met dit verhaal ervaar ik het als nog veel vager
Hoe kan ik controleren of het pakket terecht in verhoogd tarief gaat
Hoe gaat postnl bewijzen dat mijn pakket niet voldeed.
Waarom moet ik gaan betalen als hun automatisering niet overweg kan met een pakket.
Weer een geval waarin je eigenlijk overgeleverd bent aan de grappen en grollen van postnl

De soep zal uiteindelijk misschien niet zo heet gegeten worden als geserveerd maar ben toch benieuwd naar anderen hen ervaring en mening

31 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Vreemd … bij mij is het gespiegeld tov voorbeeld in zowel MWW als MyParcel … totaal niet logisch … ik zal deze week eens kijken wat er ineens anders staat tov voorheen daar het bij jullie wel zo werkt als voorheen. Bedankt voor jullie feedback @Nanaas@CountryatHome !

Reputatie 6
Badge +7

Bij mij is er ook niets verandert bij de labels.
@Windsurfer is het geen instelling van je printer?

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Ik ben zojuist gebeld door een zeer vriendelijke dame van MyParcel met wat toelichting.

In het kort was het verhaal dat PostNL deze kosten altijd al in rekening bracht, maar dat MyParcel die betaalde. Dat word vanaf 1-6 dus aan de winkelier doorberekend. Echter, ik verstuur al mijn pakketjes (100+ per maand naar het buitenland) altijd al met fragile tape erop en ik let ook niet echt keigoed op de stickerpositie. In de afgelopen twaalf maanden is er geen een pakket van mij belast met een extra toelage volgens MyParcel.

Oftewel, dat verhaal met die hete soep gaat hier denk ik inderdaad wel enigzins op. Als er in de afgelopen 12 maanden geen enkel pakket van mij extra is belast heb ik niet heel erg grote vrees voor de nieuwe wijzigingen. Ik zal nog steeds overstappen naar normale tape en stevigere dozen voor de zekerheid, maar ik denk dat het mee gaat vallen en dat het geen makkelijke cash-grab gaat worden.

Kevin

Reputatie 2
Badge

@Panzer-Shop.nl Wij versturen ook heel veel breekbaar, ik zal even doorsturen wat MyParcel daarover schreef: 

De toeslag is inderdaad ook van toepassing op zendingen met breekbaar tape. We raden echter altijd aan dit juist niet te gebruiken. We zien namelijk dat zendingen met breekbaar aanduidingen in verhouding juist vaker schade oplopen. Dit komt namelijk doordat de breekbaar stickers of tape aangeven dat de zendingen een bepaalde handeling vereisen. De zendingen worden dan handmatig van de band gehaald, handmatig gesorteerd en daarna weer ingeladen.  Hierdoor gaat het pakket door meer handen en is er een groter risico dat er wel iets mee gebeurt. Een ongelukje zit immers in een klein hoekje helaas. Wanneer je deze zendingen niet gebruikt, gaat de zending het gehele proces over de band mee. De zending wordt dan niet los getild etc. Er zijn dan veel minder momenten waarop het pakket verplaatst wordt door mensen. Wellicht zou je, indien je wat meer zekerheid zou willen, daarnaast ook eens kunnen kijken naar het verzekeren van de zendingen. Indien er dan wel een keer wat gebeurt met de zending, kun je een claim indienen voor de schade. Daarnaast is het tevens ook zo dat wanneer de zending een XL zending betreft, of een toeslag wegens het volume, dat niet beide toeslagen worden doorberekend. PostNL rekent de hoogste toeslag door. Dus stel je hebt een XL zending + Handmatige verwerking, wordt er 1x de €3,01 doorberekend. Indien de zending kleiner is, maar wel een volume toeslag heeft en daarnaast ook een handmatige verwerking, geldt ook de €3,01. Tenzij je dus bijvoorbeeld stopt met het gebruik van de breekbaar stickers.

We verpakken het nu steeds doos in doos, goed opgevuld en gaat nog steeds goed - zonder klachten en zonder tape :raised_hands:

Wat ik wel briljant vind van MyParcel is dat ze het nu zo weten te brengen dat je met de aanduiding “breekbaar” meer kans op beschadiging hebt en je het dus maar beter niet kunt gebruiken. Ik plakte het er altijd maar op in de hoop dat de bezorger geen motorblok op mijn lampenkap zou stapelen in zijn busje. Maar blijkbaar werkt de aanduiding “breekbaar” als een rode lap op een stier bij PostNL… 😂

Badge

Hallo,

Ik ben zojuist gebeld door een zeer vriendelijke dame van MyParcel met wat toelichting.

In het kort was het verhaal dat PostNL deze kosten altijd al in rekening bracht, maar dat MyParcel die betaalde. Dat word vanaf 1-6 dus aan de winkelier doorberekend. Echter, ik verstuur al mijn pakketjes (100+ per maand naar het buitenland) altijd al met fragile tape erop en ik let ook niet echt keigoed op de stickerpositie. In de afgelopen twaalf maanden is er geen een pakket van mij belast met een extra toelage volgens MyParcel.

Oftewel, dat verhaal met die hete soep gaat hier denk ik inderdaad wel enigzins op. Als er in de afgelopen 12 maanden geen enkel pakket van mij extra is belast heb ik niet heel erg grote vrees voor de nieuwe wijzigingen. Ik zal nog steeds overstappen naar normale tape en stevigere dozen voor de zekerheid, maar ik denk dat het mee gaat vallen en dat het geen makkelijke cash-grab gaat worden.

Kevin

Het vreemde aan dit verhaal vind dan weer dat mijn PostNL punt waar ik mijn pakketten inlever niet op de hoogte is van "nieuwe regels” per 1 juli. En ik heb ook een account bij PostNL zelf waar ik af en toe gebruik van maak; en ook daar geen berichten van "nieuwe spelregels".  Ook in het verleden nooit toeslagen gehad via dit PostNL account voor tape. En bij mij gaat elk pakket de deur uit voorzien van "fragile/breekbaar tape. Mijn indruk van MyParcel medewerkers is dat ze veel blabla vertellen om een case af te handelen en dat elke medewerker daar zijn eigen smoezenboek heeft.

Als ik eerlijk ben geloof ik niet dat de bezorger er zich wat van aantrekt wat ik er op plak; pakketten met tape stuiteren net zo lekker als zonder tape....maar ik plak het vooral voor de klant er op om te laten zijn dat ik er in ieder geval alles aan gedaan heb om het zo goed en veilig mogelijk te verzenden:innocent: .

Reputatie 6
Badge +7

Het vreemde aan dit verhaal vind dan weer dat mijn PostNL punt waar ik mijn pakketten inlever niet op de hoogte is van "nieuwe regels” per 1 juli. En ik heb ook een account bij PostNL zelf waar ik af en toe gebruik van maak; en ook daar geen berichten van "nieuwe spelregels".  Ook in het verleden nooit toeslagen gehad via dit PostNL account voor tape. En bij mij gaat elk pakket de deur uit voorzien van "fragile/breekbaar tape. Mijn indruk van MyParcel medewerkers is dat ze veel blabla vertellen om een case af te handelen en dat elke medewerker daar zijn eigen smoezenboek heeft.

Die zijn niet op de hoogte doordat dit alleen voor bedrijven met een account geld en niet voor particulieren omdat particulieren niet te achterhalen zijn. Particulieren betalen deze kosten dus niet, bedrijven met account wel.

Reageer