Vraag

Starten zonder zakelijk rekeningnr

• 25 November 2021
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Badge +1

Hoi,

Ik ben helemaal ready om mijn shop online te zetten. Echter wacht ik al 4 dagen op mijn zakelijke rekeningnummer. Morgen is het Black Friday en gezien alle feestdagen die eraan komen wil ik zsm “open". Kan ik ook zolang mijn privé rekening nr opgeven ? Of even starten zonder rekeningnr?

Hopelijk kunnen jullie mij een oplossing geven zodat ik direct online kan :)

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Kim123,

Dat kan, alleen kun je dan geen gebruik maken van betaaloplossingen zoals Mollie of Klarna. Helemaal onderaan vind je de overige betaalmethodes. Deze kun je dan selecteren. Met deze opties maakt de klant het bedrag rechtstreeks over naar jouw eigen rekeningnummer. Je moet dan zelf in de gaten houden of de klant daadwerkelijk heeft betaald. Hier hebben wij namelijk geen inzicht in. 

Succes met je shop en met Black Friday:sunglasses:

Groet,
Ebbe

Badge +1

Bedankt voor je reactie @Ebbe . Ik heb mijn bankrekeningnr vandaag gekregen en meteen ingevoerd. Pincode is nog onderweg dus ik kan het nummer nog niet verifiëren. Inmiddels staat er nu wel deze melding in Mollie: 

Betalingen geactiveerd

Je kunt nu live betalingen ontvangen! Verbind de Live API key met je website om te beginnen. Ondertussen wachten we op de bankverificatie om uitbetalingen te activeren.

Betekent dit dat ik al online kan en dat ik het rekeningnummer later kan verifiëren wanneer ik mijn pincode heb gekregen? Gaat dit dan wel goed met betalingen die mensen al doen?

Reputatie 5
Badge +6

Volgens mij is dat alleen voor de uitbetalingen naar jou dat die verificatie  nodig is. Dus zolang die verificatie niet gedaan is kunnen ze het geld niet naar jou storten.

Reageer