standaard mail met track en trace

• 29 april 2020
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

Hoi,

hoe versturen jullie de track en trace code naar de klant hebben jullie een standaard tekst? of hoe stel je dit in.

7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Wij werken zelf met MyParcel.
Dan gaat dat automatisch en hoef je zelf de mail niet meer te versturen.
Vanuit het systeem van MWW kan het ook.
Als je wil kan ik je onze tekst wel sturen?

Reputatie 1
Badge +1

Dat zit bij standaard teksten.

Order-status emails.

Reputatie 3
Badge +2

Ik gebruik nu ook de standaardtekst met de gegevens van myparcel. Nu heb ik bij myparcel een eigen track en trace pagina gemaakt. Helaas gebruikt deze een iets andere url structuur dus weet ik niet hoe ik de ze dan evt in de standaardteksten moet verwerken, als dat al kan. Ik heb wel de pagina erin gezet maar deze wordt dan niet automatisch ingevuld.

Post nl gebruikt; jouw.postnl.nl/track-and-trace/3smypa..........-NL-1234AB

De myparcel versiegebruikt; maanvisshop.myparcel.me/track-trace/3smypa...../1234AB/NL

Is dat zelf aan te passen? Het is natuurlijk wel leuk om je track en trace ook in de bedrijfsstijl te kunnen doen.

Reputatie 1
Badge +1

Bij MyParcel kun je je eigen pagina maken.
Je kunt voor elke taal en soort zending een boodschap personaliseren.
Het is even werk, maar het ziet er dan wel heel professioneel uit.

Vandaag lukt het me niet meer om je er mee op weg te helpen.
Morgen wel.

Reputatie 3
Badge +2

Ja dat klopt. Die pagina heb ik al gemaakt, dat is geen probleem. Nu is het probleem hoe ik die goed in de standaard tekst van mww zet als ik de klant bericht dat de bestelling verzonden is. Nu moet de klant dan zelf de track en trace code invullen. Bij de meegestuurde link van post nl vult mww dit automatisch aan. 

Reputatie 1
Badge +1

Ah zo.
Ik gebruik het bericht in mww helemaal niet meer.
Anders krijgt de klant 2x bericht.

Bij MyParcel heb ik ingesteld  dat het verzendbericht verstuurd wordt zodra het pakket is gescand door PostNL op het inleverpunt.
Daar zit ook een track en trace code in en als mensen er op klikken komen ze in onze “eigen” omgeving bij PostNL waar ze het pakket kunnen volgen.

Als ik bij mww de status van de order verander naar “verzonden” klik ik het verzenden van een verzend e-mail uit.

Reputatie 3
Badge +2

Dankje voor de reactie, ik ga daar eens naar kijken. Nu gaat er een mail via mww met de link maar als myparcel dat ook kan ga ik dat gebruiken idd. Een eigen track en trace is toch leuker en professioneler.

Reageer