Het is zo ver, na een half jaar up en running heb ik de eerste aanvraag voor een retour.
Ik heb de omschrijving voor het aanmaken van een retourorder gevonden, maar mis nog wat informatie om het allemaal in gang te kunnen zetten.
- verzendkosten voor een retour. De klant heeft recht om artikelen retour te sturen, maar hoe doen jullie dat met de verzendkosten? Komen deze altijd voor rekening van de webshop? Is hier wettelijk iets over vastgelegd waar je aan moet voldoen? Normaliter belast ik normaal de verzendkosten door, maar bij orders > 100 euro neem ik de verzendkosten voor mijn rekening.
- Verzending - label. Als ik verantwoordelijk ben voor de verzendkosten wil ik natuurlijk werken met een retour verzendlabel voor mijn pakketdiensten.
Ik maak gebruik van myparcel. Bij een gewone order maak ik het label aan, print dit en plak het op de doos. Hoe gaat dit met een retourzending? - kortingen. De transportkosten worden niet doorberekend bij een order > 100 euro. Indien de klant een deel van de zending retour stuurt komt de order onder de 100 euro. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik zou het fijn vinden als iemand met meer ervaring in een webshop mij de goede richting in wil helpen. Bedankt alvast.
Beste antwoord door Michel vG
Bekijk origineel