Beantwoord

retour verzendkosten

  • 24 October 2020
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
  • Super user
  • 245 reacties

Het is zo ver, na een half jaar up en running heb ik de eerste aanvraag voor een retour.

Ik heb de omschrijving voor het aanmaken van een retourorder gevonden, maar mis nog wat informatie om het allemaal in gang te kunnen  zetten.

 

  1. verzendkosten voor een retour. De klant heeft recht om artikelen retour te sturen, maar hoe doen jullie dat met de verzendkosten? Komen deze altijd voor rekening van de webshop? Is hier wettelijk iets over vastgelegd waar je aan moet voldoen? Normaliter belast ik normaal de verzendkosten door, maar bij orders > 100 euro neem ik de verzendkosten voor mijn rekening.
  2. Verzending - label. Als ik verantwoordelijk ben voor de verzendkosten wil ik natuurlijk werken met een retour verzendlabel voor mijn pakketdiensten.
    Ik maak gebruik van myparcel. Bij een gewone order maak ik het label aan, print dit en plak het op de doos. Hoe gaat dit met een retourzending?
  3. kortingen. De transportkosten worden niet doorberekend bij een order > 100 euro. Indien de klant een deel van de zending retour stuurt komt de order onder de 100 euro. Hoe gaan jullie hiermee om?

    Ik zou het fijn vinden als iemand met meer ervaring in een webshop mij de goede richting in wil helpen. Bedankt alvast.
icon

Beste antwoord door Michel vG 24 October 2020, 18:28

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Als de klant de hele zending retour stuurt moet je de eventuele gerekende verzendkosten ook terug betalen. Bij een gedeelte retour niet. De kosten voor het retourzenden zijn als dat in je voorwaarden staat voor de klant. Uit service oogpunt kun je die natuurlijk voor eigen rekening nemen. Je kunt een retourlablel aanmaken via myparcel en die als pdf naar de klant mailen. Die kan het pakket dan met het label op de doos inleveren bij postnl. Als je het artikel retour hebt moet je binnen 14 dagen het bedrag terug betalen.

dank je wel, erg duidelijk!.

Reputatie 7
Badge +8

Als de klant de hele zending retour stuurt moet je de eventuele gerekende verzendkosten ook terug betalen. Bij een gedeelte retour niet. De kosten voor het retourzenden zijn als dat in je voorwaarden staat voor de klant. Uit service oogpunt kun je die natuurlijk voor eigen rekening nemen. Je kunt een retourlablel aanmaken via myparcel en die als pdf naar de klant mailen. Die kan het pakket dan met het label op de doos inleveren bij postnl. Als je het artikel retour hebt moet je binnen 14 dagen het bedrag terug betalen.

Reageer