Vraag

pin systemen

Reputatie 5
Badge +8
  • Super user
  • 265 reacties

Ik ga voor het eerst naar een event waarbij ik betalingen per pin moet kunnenregelen.

Het hoeft niet direct gekoppeld te worden aan mijn webwinkel omdat wij niet met voorraden werken.

iemand ervaringen met my pos? En zo ja positief of negatief.

Of is er een advies voor een ander systeem (moet zowel in NL als rest EU werken).

Bij voorkeur geen abonnementskosten omdat ik maar 1 of 2 x per jaar een event heb.

dank je wel voor het meedenken.

10 reacties

We waren erg tevreden over IZettle, ooit gebruikt op een beurs. Eénmalig koop je dit pinapparaat (vlg mij is er nu weer een aanbieding €15 ipv €79) en je betaald een % per transactie. Mss niet de goedkoopste maar werkte erg prettig. Succes! 

Reputatie 5
Badge +6

Sumup is ook zo'n handige oplossing … ook iPay wordt ondersteund. https://sumup.nl/

Reputatie 7
Badge +9

Sumup is ook zo'n handige oplossing … ook iPay wordt ondersteund. https://sumup.nl/

Ik heb inderdaad ook Sumup gehad. Daar betaal je ook per transactie, dus geen abonnementsvorm verder. Ik heb het overigens al geruime tijd niet meer gebruikt, heb geen beurzen en/of markten meer gehad. :sweat_smile:  En klanten die willen betalen bij afhalen stuur ik meestal een Tikkie/Betaalverzoek tegenwoordig.

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben ook sumup je betaald 1,9% aan transactiekosten.
Voordeel je hebt geen abonnementskosten, dus ligt je pinapparaat een tijd stil kost hij niks.
Kies je voor een apparaat dat gekoppeld zit aan je telefoon moet je dus wel je telefoon bij de hand hebben. Wij hebben een android telefoon en daar werkt hij goed op.
Wij hebben sinds twee jaar ook van sumup een pinapparaat waar je geen telefoon bij hoeft te hebben.
Deze is wel duurder maar ook fijn.

Reputatie 5
Badge +8

Dank je wel allemaal voor het antwoorden, hier kan ik zeker wat mee.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb iZettle. Daar betaal je 1,95% transactiekosten en 2 cent per betaling. Geen abonnementskosten. Werkt voor mij prima.

Reputatie 3
Badge +1

Hi! Heeft er misschien ook iemand ervaring met Sumup of Zettle (voorheen iZettle) op buiten markten in winters weer? Buiten de überhaupt veel slechte recensies voor beide bedrijven lees ik ergens dat het Sumup apparaat bij zeer warm of koud weer direct blokkeert en onbruikbaar is. Laat ik nou net denken aan een eerste markt in kersttijd. Betalen de meeste mensen overigens met pin of contant op markten in jullie ervaring?  

Reputatie 6
Badge +7

@Annico Ik heb daar met de Izettle nog nooit problemen mee gehad. Bij mij is het een beetje 50/50 met pin en contant.

Reputatie 3
Badge +3

Hi! Heeft er misschien ook iemand ervaring met Sumup of Zettle (voorheen iZettle) op buiten markten in winters weer? Buiten de überhaupt veel slechte recensies voor beide bedrijven lees ik ergens dat het Sumup apparaat bij zeer warm of koud weer direct blokkeert en onbruikbaar is. Laat ik nou net denken aan een eerste markt in kersttijd. Betalen de meeste mensen overigens met pin of contant op markten in jullie ervaring?  

@Annico 
ik heb de sumup voor dat soort dingen.
Check de dag voortijd nog even of er updates zijn, mocht er dan iets niet werken na een update, kan je nog gauw de klantenservice bellen en dan is het vlot gefixed, zonder stress op de dag zelf :D 

Zorg dat je je lokatie en je bluetooth aanzet op de telefoon, dan werkt ie perfect, ook op 3g zelfs. 
Bij erg vochtig weer wil de contactloos-functie nog wel eens tijdelijk weigeren, maar kaart erin steken is dan geen probleem. overigens is de contactloosversie die men met hun telefoon betaald geen enkel probleem op dat moment.
rabo-passen willen ook niet altijd contactloos.
Na betaling gaat het automaatje automatisch in de standby stand, en zodra je een betaling start gaat het beeld weer aan.
Je hoort een bepaald piepje als de betaling geslaagd is. Het staat dan kort in de sumup in beeld, maar 
in je telefoonscherm zie je ook een hele duidelijke melding of een betaling geslaagd is, of dat ze de kaart er in moeten gaan steken. 
en de batterij gaat echt enorm lang mee! Heb hem na 2 drukke dagen voor de zekerheid opgeladen voor de 3e dag, maar was eigenlijk nog echt niet nodig.  
Ben ik erg blij met m'n sumup.
Uitbetaling klopt altijd (ff afkloppen) het kan soms alleen even een dagje langer duren.

bij mij is ervaring 2/3 pin en 1/3 contant, helemaal als men duidelijk ziet dat ze ook kunnen pinnen, dan geven ze vaak als reden om te pinnen: dan kan ik bij iemand die geen pin heeft ook nog wat kopen :D 

Reputatie 3
Badge +1

Dank je wel dames! Hier heb ik veel aan. 

🖐🏻 Nicole 

Reageer