Piektoeslag Myparcel/ PostNL

• 24 November 2021
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Wij doen toch kennelijk iets verkeerd op deze aardbol, PostNL verwacht meer drukte (en dus meer omzet) en moet hierdoor extra personeel in te zetten dus doet nu op elk pakketje 0.25eu extra berekenen als piektoeslag. Want ja, als je meer omzet hebt kan je net zo goed deze verhogen door extra te rekenen…… En informeren? waarom zou je, merken ze wel achteraf!

van de myparcel site…..

Piektoeslagen.

Om tijdens de drukke eindejaarsperiode zoveel mogelijk pakketten te verwerken en bezorgen nemen vervoerders extra maatregelen. Er wordt speciaal voor deze periode meer personeel aangenomen en materiaal ingezet. Om dit deels te kunnen bekostigen voeren vervoerders een piektoeslag. Van 20 november t/m 31 december 2021 geldt daarom een piektoeslag op pakketten die via PostNL worden verzonden met bestemming binnen Nederland, binnen Europa, buiten Europa en pakketten die retour worden gestuurd door de ontvanger. De piektoeslag bedraagt € 0,25 en wordt bovenop jouw reguliere prijs en bestaande toeslagen voor het versturen van een pakket doorberekend.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ja dat was helaas vorig jaar ook al zo.

Reputatie 4
Badge +6

Yep er is overigens wel een mail over geweest van MyParcel maar je hebt het inderdaad gewoon te slikken. Kost serieus geld iedere keer!

Reputatie 2
Badge +1

Ja, dat kunnen ze wel ja, geld harken.

Ik werd vandaag ook gebeld door MyParcel dat de prijzen voor 2022 weer lekker omhoog gaan. Ik ga binnen NL 10c per pakket meer betalen en naar Belgie 75c. Gelukkig geen prijswijzigingen voor Duitsland, dat is waar veruit mijn meeste klanten zitten… Maar harken kunnen ze wel! En maar vertragingen van 2 weken hebben naar Duitsland gedurende heel December en half Januari.

Reputatie 5
Badge +7

Zeker balen dit, was inderdaad vorig jaar ook. Alles valt bij de ondernemer te halen, zo ook de containertoeslagen op de inkoopfacturen.. 

Reputatie 6
Badge +8

Was vorig jaar inderdaad ook zo. Maar als ondernemers onder elkaar: waarom zou jij wel marge mogen vragen op je producten, maar mag MyParcel (of PostNL die ook een factuur neerlegt bij MyParcel) bij het inhuren van meer personeel dat niet? :wink: Als jouw product of inkoop duurder wordt (of dat nou komt door grondstof, personeelskosten, levering vanuit het buitenland of inflatie), bereken je dat ook door aan je klant door je prijs te verhogen. En wettelijk gezien hoef jij dat niet aan je klant te laten weten, dat staat waarschijnlijk ook in je algemene voorwaarden. Naar mijn mening hebben ze het netjes gedaan door een e-mail te sturen en je op de hoogte te brengen op de website. 

Desalniettemin is het balen natuurlijk. Je kunt ervoor kiezen om deze kosten ook door te berekenen naar jouw klant. Mijn klanten betalen een lager verzendbedrag (ik heb te maken met de grotere interieurshops die ook lage verzendkosten rekenen), maar dan kun je er weer voor kiezen om e.e.a. in je productmarge op te nemen. 

Maar mocht het voor jou niet meer interessant zijn om bij MyParcel te blijven (ook i.v.m. de buitenlandse zendingen), is er dan geen vervoerder die wat beter bij je past, ook qua tarieven? Ik zou zeker eens rondkijken in dat geval.

Reputatie 5
Badge +7

Gelukkig is het maar tijdelijk, maar wij rekenen geen marge door met de toeslagen op de fakturen. Dan val je online weer buiten de boot. Gewoon maar hopen op lekker veel bestellingen en hebben wij in ieder geval totaal geen behoefte aan een andere vervoerder. Verder heel blij met MyParcel..

Reputatie 6
Badge +8

Gelukkig is het maar tijdelijk, maar wij rekenen geen marge door met de toeslagen op de fakturen. Dan val je online weer buiten de boot. Gewoon maar hopen op lekker veel bestellingen en hebben wij in ieder geval totaal geen behoefte aan een andere vervoerder. Verder heel blij met MyParcel..

Ik bereken de toeslagen ook niet door. En ik reken aan mijn klant € 4,95 aan verzendkosten, wat ook al lager is dan hetgeen ik bij MyParcel moet betalen. Linksom of rechtsom betaal ik ze uiteindelijk, maar ik verwerk natuurlijk e.e.a. in de marge die ik op de inkoopprijs maak van de producten.

Ik ben zelf ook tevreden met MyParcel, en laten we inderdaad hopen op een mooi bestelaantal voor de feestdagen!

Reageer