Vraag

Paypal betaling "in afwachting".

• 13 August 2021
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen, 
Soms gaat er vanuit de klant iets fout bij een paypal betaling. In het systeem komt dan wel de order binnen en staat de betaling “in afwachting”.
Zowel de klant als ik kunnen daar niks meer mee. 
Ik mail dan de klant dat ze de order ook handmatig kan betalen, wat dan ook gebeurd. 
Maar… De betaalkosten die ik in rekening breng voor paypal staan dan wel op de factuur. Omdat er ergens in het systeem iets vast zit kan ik dat niet aanpassen. 
Ik kan eigenlijk helemaal niks aanpassen. 
Zal even een screenshot toevoegen. 
Hoe kan ik dit oplossen?
Groetjes Kirsten

3 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Helaas kan dat tegenwoordig niet meer.
Ik weet niet of ze daar nog wel of niet mee bezig zijn.
@Ebbe dit is een tijd geleden ook eens ter sprake gekomen dat als bestellingen nog in afwachting staat  je dan niks meer kunt veranderen aan die factuur. Op het moment dat er komt te staan betaling mislukt dan kun je wel weer alles. Maar voorheen ging dit na een bepaalde tijd automatisch over op betaling mislukt. Dit is niet altijd meer. 
Weet jij of daar nog iets mee gedaan is?
Voorbeelden waar het niet bij veranderd is zijn 21244, 21188, 21178

Reputatie 7
Badge +16

Voor zover ik weet is hier niet veel aan te doen. Vanaf het starten van een betaling mag de order - van de verschillende betaaldiensten - niet aangepast worden. Ik weet niet precies of je via PayPal een betaallink kan opvragen en deze sturen naar de klant. Via Mollie kan dit wel. Dit maakt het wellicht wat makkelijker om de klant alsnog te laten betalen. 

Reputatie 4
Badge +6

Voor zover ik weet is hier niet veel aan te doen. Vanaf het starten van een betaling mag de order - van de verschillende betaaldiensten - niet aangepast worden. Ik weet niet precies of je via PayPal een betaallink kan opvragen en deze sturen naar de klant. Via Mollie kan dit wel. Dit maakt het wellicht wat makkelijker om de klant alsnog te laten betalen. 

Maar moet dat mollie of paypal de betaling ook als mislukt doorgeven naar jullie? Want sommige betalingen via mollie worden wel als mislukt weg gezet en dan kun je er dus wel wat mee maar sommige ook niet. 

Reageer