Beantwoord

Orders samenvoegen en problemen met BTW verlegging

• 1 april 2020
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Veel klanten doen de volgende dag of de dagen erna bijbestellen! De functie “orders samenvoegen “is er niet meer, Maar voor een groothandel is dat MEGA veel werk om het handmatig te doen!( en de risico's op fouten ook) Kunnen jullie meedenken met het samenvoegen vd orders? En vaak krijg ik klachten vanuit Duitsland en Belgie dat klanten die hun BTW/VAT invullen toch BTW doorberekend krijgen!Dit moet makkelijker en beter kunnen niet? Vaak doet VIESVAT check moeilijk, en terwijl VATCHECKER  juist weer wel de VAT doorlaat! Vaak betalen onze klanten ,maar zijn geagiteerd( beetje boos) omdat zij dan weer de NL BTW moeten terugvorderen! HELP ons en de rest vd Internationale WEBWINKEL verkopers. vr gr Klaas v/h J Mirano-Zero team.

icon

Beste antwoord door Ebbe 2 april 2020, 11:16

Ha Klaas, wij '’mogen'’ de orders niet meer samen laten voegen van de betaalproviders. Al deze orders hebben verschillende transacties ID's. Bij het samenvoegen van de order leverde dit problemen op. Vandaar dat deze optie is geschrapt. 

Wat betreft de btw, als de klanten een bekend btw nummer invoeren, moet de btw niet berekend worden. Er zijn geen berichten binnengekomen dat dit fout gaat. Mochten andere hier ook problemen mee ervaren, dan horen we dit uiteraard graag. 

Groet,
Ebbe

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ha Klaas, wij '’mogen'’ de orders niet meer samen laten voegen van de betaalproviders. Al deze orders hebben verschillende transacties ID's. Bij het samenvoegen van de order leverde dit problemen op. Vandaar dat deze optie is geschrapt. 

Wat betreft de btw, als de klanten een bekend btw nummer invoeren, moet de btw niet berekend worden. Er zijn geen berichten binnengekomen dat dit fout gaat. Mochten andere hier ook problemen mee ervaren, dan horen we dit uiteraard graag. 

Groet,
Ebbe

Ah, ik wist niet dat deze optie geschrapt was, misschien handig om dit dan ook uit het keuze menu te halen, want ik bleef proberen :P en zou er net een vraag over stellen.

Is er dan een andere manier om makkelijk orders aan elkaar vast te hangen?

Alvast bedankt

Nine

Reageer