Vraag

Orderoverzicht langer dan een maand inzien

• 23 January 2023
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Beste mensen,

Standaard staat het orderoverzicht ingesteld op orders van maximaal 1 maand oud, wil je oudere orders inzien moet je de filter toepassen en handmatig een startdatum instellen, nadeel is weer dat de volgende dag de einddatum weer aangepast moet worden anders zie je de nieuwe orders niet meer.

Gezien ik zelf heel veel met backorders werk (orders staan op “betaald”, soms wel 3 maanden of langer!), zou het handiger zijn om die termijn van 1 maand standaard op bijv. 1 jaar o.i.d. te kunnen zetten, zodat ik altijd mijn openstaande orders kan inzien.

Zou dat mogelijk zijn?

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Dit is voor ons ook een erg groot probleem. Tevens is het erg onduidelijk wat nu een backorder zijn. Ook daar zou iets in moeten veranderen in het cms systeem in de toekomst.

Reputatie 2
Badge +3

Ja inderdaad! Ik doe nu zelf een opmerking toevoegen zodat ik kan zien waar het om gaat.

Maar ik vermoed zo aan het aantal reacties te zien, dat dit niet bij al te veel winkeliers speelt, dus er zal geen verandering in komen ;) 

Reputatie 5
Badge +6

Ik “parkeer” orders die nog ergens op wachten tegenwoordig bij de “Betalingsherinnering’. Niet echt ideaal, maar zo hou ik ze wel even gescheiden van de rest. Maar dat duurt nooit langer dan een maand…

Reputatie 2
Badge +3

Ik “parkeer” orders die nog ergens op wachten tegenwoordig bij de “Betalingsherinnering’. Niet echt ideaal, maar zo hou ik ze wel even gescheiden van de rest. Maar dat duurt nooit langer dan een maand…

Ik deed het ook wel eens als ik meerdere back orders kon wegwerken, dan zette ik die even op “betalingsherinnering” om zo te zien welke labels en pakbonnen ik moest uitprinten.
Maar het heeft 2 nadelen: als je daadwerkelijk betalingsherinnering orders daar hebt staan, zie je het verschil niet en als de klant in zijn profiel kijkt, ziet hij de status dus op “onbetaald” staan, heb het al gehad dat ik werd gemaild door een klant hierover… had ie natuurlijk net liggen kijken terwijl ik het bewerken was geweest :P 

Reputatie 5
Badge +6

Ik deed het ook wel eens als ik meerdere back orders kon wegwerken, dan zette ik die even op “betalingsherinnering” om zo te zien welke labels en pakbonnen ik moest uitprinten.
Maar het heeft 2 nadelen: als je daadwerkelijk betalingsherinnering orders daar hebt staan, zie je het verschil niet en als de klant in zijn profiel kijkt, ziet hij de status dus op “onbetaald” staan, heb het al gehad dat ik werd gemaild door een klant hierover… had ie natuurlijk net liggen kijken terwijl ik het bewerken was geweest :P 

O dat laatste wist ik niet! Dat klanten hun status kunnen inzien na inloggen. Goed te weten…. Dank!

Reputatie 5
Badge +7

Voor ons heeft dat geen meerwaarde, maar kan goed begrijpen voor mensen die met back-orders werken dit wel heel fijn is.
Het zou dan misschien wel fijn zijn als je kan kiezen tussen bijv. een maand, een kwartaal of jaar tonen.