Vraag

ordernummer aanpassen

• 8 August 2022
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Aangezien het bij mij nog maar kleinschalig is, wis ik de niet afgeronde bestellingen en pas ik het ordernummer aan. Sinds deze week gaat de nummering niet aansluitend verder, maar moet ik ze dus telkens aanpassen en een nummer terug keren. Hoe kan dit opgelost worden? Of is dit een bug in het systeem momenteel?

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Aangezien het bij mij nog maar kleinschalig is, wis ik de niet afgeronde bestellingen en pas ik het ordernummer aan. Sinds deze week gaat de nummering niet aansluitend verder, maar moet ik ze dus telkens aanpassen en een nummer terug keren. Hoe kan dit opgelost worden? Of is dit een bug in het systeem momenteel?

als je een order hebt verwijderd, dan moet je datzelfde nummer weer invoeren bij ordervolgnummer en opslaan. Dit zou moeten werken

Reputatie 7
Badge +8

Als ik het goed heb mag dit niet vanuit de belasting. Als wij een niet afgeronde order hebben annuleer ik deze altijd. Dan staat hij er wel in maar als geannuleerd. Bij ons is het wel zo dat we meestal ook weer nieuwe orders er achteraan hebben dus voor de nummering zou het bij ons niet anders kunnen.

Reputatie 5
Badge +7

Niet afgeronde bestellingen die je verwijderd hebben al wel een ordernummer dus als je die verwijderd dan moet je ook het ordernummer wijzigen. Dat kan je bij het blad orders bovenin. Dit is altijd al zo geweest daar je dus officieel geen bestellingen mag verwijderen. Let wel op als je een bestelling verwijderd en er is daarna al een nieuwe bestelling binnen gevallen dan valt dat ordernummer er dus tussenuit en dit mag wettelijk niet. Dus ik zelf zou ook voor annuleren kiezen.

Badge

Dat nummer aanpassen deed ik dus idd... maar het programma negeert dit en blijft verder tellen alsof dit niet gebeurde... 

Zoals gezegd, nog kleinschalig dus de kans dat er een bestelling binnenkomt voor ik het aanpastte is momenteel nog klein (maar dit wist ik idd ...)

Dat je ze niet mag verwijderen dat wist ik niet... tot nu toe ging het steeds om een mislukte betaling en komt net erna krak dezelfde bestelling binnen met een afgeronde betaling.

Als je dan voor annuleren kiest, komt dat ook op de factuur te staan die ik in mn boekhouding moet steken of schrijven jullie dit er manueel op? 

Bedankt voor de tip allezins:) 

Reputatie 5
Badge +7

Hier past hij het wel gewoon aan 

(even geprobeerd)
Wat betreft het annuleren van bestellingen dit komt op de factuur te staan.
Mocht je de facturen uitprinten om ze te bewaren dan zou je eventueel geannuleerd met een stift kunnen aanstrepen.
Wij bewaren de facturen op de computer en heb een aparte map voor geannuleerde bestellingen.