Beantwoord

order wel in de mail, niet in beheeromgeving

Helaas komen er bestellingen binnen op mijn mail, maar kan ik er in de beheeromgeving niet bij. Wat is er aan de hand? Vorige week was dit ook aan de hand en heb jullie dezelfde vraag gesteld. Ik zou binnen een werkdag een reactie krijgen, maar heb die tot nu toe niet ontvangen. Overigens leek het na twee dagen weer goed te gaan, dus heb ik het erbij laten zitten.

Nu herhaalt zich het zelfde probleem. Erg lastig en ik begin me nu ook af te vragen hoeveel orders er helemaal niet binnenkomen?

icon

Beste antwoord door Ebbe 5 April 2020, 18:31

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @kootartshop, zou je eens kunnen kijken waarop de "tot" filter is ingesteld? Bij 'orders' kun je instellen vanaf en tot wanneer je de order wilt bekijken. Ik verwacht dat de tot datum niet op vandaag is ingesteld. Als je op 'reset' klikt worden allen orders getoond.

De ingestelde datum wordt door het systeem onthouden. We zijn aan het kijken of we deze automatisch kunnen resetten. 

Mocht dit het probleem niet oplossen, laat je het dan weten?

Groet, Ebbe

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt inderdaad. Dit is sinds dat het mogelijk is om een van en tot datum te selecteren. Voorheen kon je alleen de vanaf datum instellen. Wordt in ieder geval aangewerkt.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb de taal op Nederlands staan en geen filters ingesteld en het is gewoon niet te zien. In de kassa app zie ik het wel staan

Welk ordernummer mis je? Krijg je deze wel te zien als je een orderexport uitdraait? 

Badge

Verkeerde tag, is bedoeld voor @kootartshop 

Reputatie 7
Badge +16

🙈Excuus! 

Hi @kootartshop, zou je eens kunnen kijken waarop de "tot" filter is ingesteld? Bij 'orders' kun je instellen vanaf en tot wanneer je de order wilt bekijken. Ik verwacht dat de tot datum niet op vandaag is ingesteld. Als je op 'reset' klikt worden allen orders getoond.

De ingestelde datum wordt door het systeem onthouden. We zijn aan het kijken of we deze automatisch kunnen resetten. 

Mocht dit het probleem niet oplossen, laat je het dan weten?

Groet, Ebbe

Hoi Ebbe, Het klopt wat je zegt. Bedankt voor de tip. Dat is de oorzaak. Ik merk nu dat ik elke keer bij het openen van de beheeromgeving de datum moet aanpassen. Dat was voorheen nog nooit zo. Dus het is toch een beetje vreemd. Ik heb al meer dan 5 jaar een webshop bij jullie. Vriendelijke groet, Nelleke.

Badge

Ik zie dat deze vraag al van een jaar geleden is maar ik heb dus hetzelfde probleem. Ik mis dus een order en ik kwam er achter omdat die klant een vraag stelde of haar bestelling bij de order eerder die dag verzonden kon worden. Ik heb het filter ingesteld maar nog steeds is de order niet te zien in de lijst. Ik heb wel een mail van de bestelling. Als ik door de orders loop met de pijltjes volgende order, dan krijg ik het wel te zien en overigens ook alle aankopen van de kassa app. Maar lijkt me niet dat ik steeds alles zo moet doorlopen, dat is geen doen. Hoe los ik dit op en kan ik de aankopen van de kassa app eruit filteren?

Reputatie 7
Badge +11

Dat hadden wij vorige week ook een paar keer. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik zie dat deze vraag al van een jaar geleden is maar ik heb dus hetzelfde probleem. Ik mis dus een order en ik kwam er achter omdat die klant een vraag stelde of haar bestelling bij de order eerder die dag verzonden kon worden. Ik heb het filter ingesteld maar nog steeds is de order niet te zien in de lijst. Ik heb wel een mail van de bestelling. Als ik door de orders loop met de pijltjes volgende order, dan krijg ik het wel te zien en overigens ook alle aankopen van de kassa app. Maar lijkt me niet dat ik steeds alles zo moet doorlopen, dat is geen doen. Hoe los ik dit op en kan ik de aankopen van de kassa app eruit filteren?

Ik verwacht toch echt dat de filter voor verwarring zorgt. Als een filter is ingesteld is de kans groot dat je niet de nieuwste orders te zien krijgt. Als voorbeeld: De filter is ingesteld van 18-08-2021 tot 23-08-2021. Ik krijg dan de orders die vandaag geplaatst zijn niet te zien. Je moet dan of de filter aanpassen of resetten. 

Kassa App orders kun je niet filteren. Deze komen automatisch bij de status betaald & afgehaald te staan. 

Reputatie 5
Badge +7

Wat ook nog een reden kan zijn is als je je site in meerdere talen hebt dat je hem op een bepaalde taal hebt staan dan zie je de orders dus ook niet.

Badge

Ik heb de taal op Nederlands staan en geen filters ingesteld en het is gewoon niet te zien. In de kassa app zie ik het wel staan

Reputatie 5
Badge +7

Als je een site in meerdere talen hebt moet je bij orders hem op alle talen hebben staan en niet op nederlands anders kan het dus zijn dat er een order wegvalt.

Reageer