Vraag

Order niet afgerond, wat te doen met ordernummer?

  • 13 februari 2021
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

ik vraag me af wat ik moet doen met de orders die niet afgerond zijn. Vandaag had ik ook weer een Belgische klant die blijkbaar tot 2 keer toe een bestelling af wilde ronden maar wat niet gelukt is. Later bij poging 3 ging het goed! Nu heb ik wel 2 ordernummers staan die “niet gebruikt” zijn. Wat doen jullie hiermee? Annuleren of iets anders?

 

Groet Anne-Marie


2 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Als er alsnog een gelukte bestelling achteraan komt, verwijder ik de mislukte orders. Als er geen gelukte bestelling volgt, zet ik ze (na een aantal uren) op "geannuleerd" met een stukje tekst dat men contact mag opnemen als ze vragen hebben of problemen ondervinden bij het plaatsen van een bestelling. Vaak volgt dan alsnog een succesvolle bestelling, soms hoor je er niets meer van. Die orders blijven dan op status geannuleerd.

Reputatie 6
Badge +7

Wij hebben ook een stukje tekst bij annuleren order. Dat mensen het bedrag nog handmatig over kunnen maken. De bic/ban gegevens heb ik er bij in staan. Zodra de betaling als nog handmatig binnenkomt met vermelding van het ordernummer dat wij de order alsnog zullen uitleveren. 

Reageer