Beantwoord

order niet afgerond

• 3 februari 2021
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Ik heb nu in korte tijd 2x een niet afgeronde bestelling. 1ste keer via achteraf betalen en nu via ideal. Ik gebruik de diensten van Mollie. 

Achter ideal staat : in afwachting

Is dit een storing bij Mollie of heeft de klant op het laatste moment afgehaakt? Krijgt de klant een melding dat er nog een betaling niet is afgerond? Beetje lastig dit. Heeft de klant het bewust gedaan dan is het oke, maar als dit een foutje is dan wacht de klant onterecht op een pakket wat niet komt. 

icon

Beste antwoord door Michel vG 3 februari 2021, 21:52

Dit kan ook gewoon door de klant komen. Als die de checkout verlaat net voor de betaling af is gerond heb je wel een order maar die is niet afgerond. Wij hebben dat ook af en toe. Laatst 2x dezelfde bestelling met een ander adres. Dat was klarna via mollie maar die werdt niet goedgekeurd door klarna. Als je twijfelt kun je de klant mailen en vragen of er iets niet wilde lukken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Dit kan ook gewoon door de klant komen. Als die de checkout verlaat net voor de betaling af is gerond heb je wel een order maar die is niet afgerond. Wij hebben dat ook af en toe. Laatst 2x dezelfde bestelling met een ander adres. Dat was klarna via mollie maar die werdt niet goedgekeurd door klarna. Als je twijfelt kun je de klant mailen en vragen of er iets niet wilde lukken.

Reputatie 1
Badge

Dit heb ik ook zo vaak. Ik word er een beetje gek van dat ik iedere keer bestellingen kan annuleren.

Bij andere webshop betaal ik zelf ook weleens achteraf maar dan hoef ik nooit een bevestiging te geven van geboortedatum etc. wat bij Klarna wordt aangegeven.

Heb ik iets niet goed ingesteld dan of kan dit niet anders?

Je mailt de klant dat het niet goed is afgerond, maar de klant komt niet meer terug.

Ik mis hierdoor echt honderden euro's per maand door. 

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes Wilma 

Reputatie 5
Badge +6

Dit heb ik ook zo vaak. Ik word er een beetje gek van dat ik iedere keer bestellingen kan annuleren.

Bij andere webshop betaal ik zelf ook weleens achteraf maar dan hoef ik nooit een bevestiging te geven van geboortedatum etc. wat bij Klarna wordt aangegeven.

Heb ik iets niet goed ingesteld dan of kan dit niet anders?

Je mailt de klant dat het niet goed is afgerond, maar de klant komt niet meer terug.

Ik mis hierdoor echt honderden euro's per maand door. 

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes Wilma 

Klarna werkt op deze manier, dit is voor hen een veiligheidscheck. Bestellingen die geannuleerd worden kun je verder niets aan doen, de klant beslist dan op het laatste moment anders. :wink:

Reputatie 1
Badge

is er vanuit mijnwebwinkel dan misschien iets net als het vooraf overmaken dat je dan achteraf overmaken dan doen haha, want bij andere webshops zoals de wehkamp hoef ik zelf niks in te vullen van gegevens voor een check.

Dat is zoveel makkelijker voor mij en voor de klant :) 

Reageer