Vraag

order datum geplaatst

Aangezien het winkelmandje voortaan langer bewaard wordt (waarvoor een hele grote dankjewel!!), kunnen klanten dus verspreid over meerdere dagen artikelen toevoegen. Superfijn, alleen krijg ik nu bestellingen binnen waarbij bijv. op 24 april begonnen is met artikelen toevoegen en deze bestelling vandaag afgerond wordt. Op de factuur staat dan factuur datum 24 april, terwijl de effectieve datum van de bestelling en betaling vandaag (27 april) is. Ik kreeg dus begin van de maand een bestelling binnen die pas 5 april afgerond werd, maar nog wel op factuurdatum van 30 maart stond, terwijl ik voor de boekhouding alles al afgerond had van de maand maart. Kan de factuur datum niet gewoon gezet worden op de dag van afronden, of kan ik dit zelf ergens instellen?

Groetjes Marjolein

19 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Dat is apart en zou niet moeten kunnen. @Ebbe kun jij dit eens bekijken.

Dat is apart en zou niet moeten kunnen. @Ebbe kun jij dit eens bekijken.

Mocht het nodig zijn kan ik altijd een printscreen sturen van de data (zonder klantgegevens uiteraard). 

Groetjes Marjolein

Shop2Cord

Reputatie 7
Badge +16

@Shop2Cord Zou je die screenshot kunnen delen? Dan leg ik het voor. Thanks! 

Reputatie 7
Badge +16

@Shop2Cord Een screenshot is niet meer nodig. Mijn collega's bij support hebben deze vraag ook al uitstaan bij het productteam. Ik voeg je toe aan het ticket zodat ik je een update kan geven. 

@Shop2Cord Een screenshot is niet meer nodig. Mijn collega's bij support hebben deze vraag ook al uitstaan bij het productteam. Ik voeg je toe aan het ticket zodat ik je een update kan geven. 

Ik heb juist eentje gemaakt, dus mocht deze alsnog nodig zijn dan hoor ik het wel.
Dankjewel alvast!

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Ebbe,

Kun jij dat dan ook hier laten weten, want ik neem aan dat veel mensen hier tegen aan lopen.
Ik neem aan dat ze dan ook gewoon weer in de orderstatus komen te staan op de juiste volgorde. Want nu kloppen de order volgnummers dus ook niet.

Reputatie 7
Badge +16

@Humiez Ik plaats hier inderdaad een update :thumbsup:

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb er ondertussen ook al een paar met hetzelfde probleem.

Is er misschien al vordering?

Reputatie 7
Badge +16

Nee, niet echt. Ik ga 'm nog eens onder de aandacht brengen. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb nu ook weer een order van 25 juni die pas op 28 juni is afgerond. Als datum komt er in mijn boekhoudprogramma nu 25 juni terwijl de order pas op 28 juni is afgerond..

Reputatie 6
Badge +9

Ook in de kassa-app wordt het rijtje met orders regelmatig onderbroken door orders van ‘gisteren’ ..

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb dat probleem niet. Maar wel dat de orders niet op volgorder staan. De onderste had bovenaan moeten staan.

Reputatie 4
Badge +6

@CountryatHome en @powerfulproducts.nl het niet opvolgen van de ordernummers heb ik ook. Het viel me op toen ik de boekhouding controleerde.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb nu ook weer een order van 25 juni die pas op 28 juni is afgerond. Als datum komt er in mijn boekhoudprogramma nu 25 juni terwijl de order pas op 28 juni is afgerond..

Ik zou het email adres ook even doorhalen vanwege privacy.

Reputatie 6
Badge +9

Het is bij ons altijd al een gatenkaas qua volgorde van ordernummers, het valt niet meer zo op.. maar er zijn orders die gewoon zijn afgerond die lager staan. Het bovenstaande voorbeeld van @Jacqueline orders die er een paar dagen over doen gaat dan niet op.. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou het email adres ook even doorhalen vanwege privacy.

Oeps, ik dacht dat ik alles weg had gehaald. Bedankt ik heb de hele afbeelding weggehaald nu. Zou jij dat ook in jouw bericht willen doen?

Reputatie 6
Badge +7

Die volgorde van de ordernummers heeft te maken met wanneer de klant de order gestart heeft. Dat heb ik ook. Als ze de bestelling niet gelijk afronden komt hij op een verkeerde plek te staan als er een andere order tussendoor komt. Hij krijgt dan wel een opeenvolgend ordernummer maar staat niet op de juiste volgorde.

Reputatie 6
Badge +9

Die volgorde van de ordernummers heeft te maken met wanneer de klant de order gestart heeft. Dat heb ik ook. Als ze de bestelling niet gelijk afronden komt hij op een verkeerde plek te staan als er een andere order tussendoor komt. Hij krijgt dan wel een opeenvolgend ordernummer maar staat niet op de juiste volgorde.

Dat wist ik, maar heb er echt een aantal tussen zitten waar dat niet het geval is, kijk maar naar de foto. Tussen de 27 zit een 28 die echt op 28 is aangemaakt en afgerond. Kan niet ontdekken waarom. De volgorde aanhouden is toch bijna niet te doen.. 

Reageer