Beantwoord

Omruilen van een artikel

• 5 September 2021
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Ik loop vast bij het omruilen van een artikel.
Mijn klant wenst 1 van de 2 artikelen van zijn bestelling te ruilen tegen een ander artikel.

Nu zou ik zeggen, ik neem 1 artikel retour zet dit op een nieuwe order en voeg de nieuwe artikelen toe. Maar deze optie kan ik niet direct terug vinden.
Ik heb ook geen mogelijkheid om zelf een nieuwe order voor de klant aan te maken waarbij ik de nieuwe artikelen aanmaak en het geretourneerde artikel in de min zet. Of kan je wel ergens zelf een order voor een klant aanmaken?

Heeft er iemand een oplossing om dit te verwerken?

Bedankt voor jullie reactie!

Wesley

icon

Beste antwoord door Humiez 6 September 2021, 11:12

Als de klant het artikel om wil ruilen voordat ze hem hebben betaald en wij hebben verzonden zet ik het artikel wat ze niet wil op 0 in de order en voeg het ander artikel zelf toe.
Je moet dan wel een nieuw betaalverzoek sturen voor het verschil in bedrag of retour storten.
Heeft de klant betaald of is het artikel al verzonden maak ik zelf een nieuwe bestelling of laat de klant deze zelf bestellen. Als ik de order aanmaak stuur ik de klant zelf een mail met de order en een betaalverzoek.
Voor het artikel wat ze niet willen maak ik dan een retour order aan en stort dat geld terug zodra wij het artikel terug hebben.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Als de klant het artikel om wil ruilen voordat ze hem hebben betaald en wij hebben verzonden zet ik het artikel wat ze niet wil op 0 in de order en voeg het ander artikel zelf toe.
Je moet dan wel een nieuw betaalverzoek sturen voor het verschil in bedrag of retour storten.
Heeft de klant betaald of is het artikel al verzonden maak ik zelf een nieuwe bestelling of laat de klant deze zelf bestellen. Als ik de order aanmaak stuur ik de klant zelf een mail met de order en een betaalverzoek.
Voor het artikel wat ze niet willen maak ik dan een retour order aan en stort dat geld terug zodra wij het artikel terug hebben.

Badge

Dag Miranda,

Bedankt voor je heldere uitleg! Ik ga er mee aan de slag.

Wesley 

Reageer