Moet ik mijn orders innen?

  • 16 maart 2020
  • 11 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
  • Community Manager
  • 544 reacties

Makkelijk antwoord, alleen als je gebruik maakt van Klarna, PayPal of AfterPay. Orders worden niet automatisch geïnd, vandaar dat je op de orderdetail pagina de knop innen ziet staan. Je kunt daar op klikken, je kunt ook de order op de status verzonden zetten. De order wordt dan vanzelf geïnd. 

Het kan natuurlijk voorkomen dat je de order nog niet kunt verzenden. Geen nood, je kunt ervoor kiezen om de order alvast te innen via de innen knop of je stelt dit uit. Je hebt namelijk wel ruim de tijd om de order te innen. Hieronder een opsomming per betaalprovider binnen hoeveel dagen je de order moet innen. 

  • Klarna: binnen 180 dagen
    • Dit geldt ook voor Klarna via Mollie
  • PayPal: binnen drie(!) dagen om gegarandeerd uitbetaald te worden. Daarna heb je tot 28 dagen de tijd om de order te innen, maar bestaat er een mogelijkheid dat de betaling is ingetrokken. Het is dan mogelijk dat je niet wordt uitbetaald door PayPal. 
  • AfterPay (via Sisow): dit wordt nog gecheckt. Zodra we dit 100% zeker weten, update ik deze pagina. 
     

 


11 reacties

Reputatie 1
Badge

Waar vind ik die opsomming? 😉

Reputatie 6
Badge +4

:see_no_evil::see_no_evil: :see_no_evil: :see_no_evil: opsomming is toegevoegd @Janneke. AfterPay volgt nog. Goed dat je het meldt, thanks! 

Badge

Kan het kloppen dat ik nu als een klant via PayPal betaald deze op in behandeling blijft staan? 

Komt dit door goede vrijdag of de paasdagen???

Reputatie 6
Badge +4

Kan het kloppen dat ik nu als een klant via PayPal betaald deze op in behandeling blijft staan? 

Komt dit door goede vrijdag of de paasdagen???

We hebben hier al contact over gehad, maar ook nog even een reactie op deze post. Dit komt niet door de feestdagen. Er lijkt geen terugkoppeling geweest te zijn vanuit PayPal. Check dus in de beheeromgeving van PayPal of deze order wel goed is binnengekomen. 

Reputatie 1
Badge +1

Kan het kloppen dat ik nu als een klant via PayPal betaald deze op in behandeling blijft staan? 

Komt dit door goede vrijdag of de paasdagen???

Wij hadden precies hetzelfde.
Ook een betaling via PayPal die niet door kwam en op “in behandeling” bleef staan.
In de beheeromgeving van PayPal was ook niets te zien.
Contact opgenomen met de klant.
Ook bij hem niets zichtbaar.
Hij heeft de order opnieuw geplaatst en gekozen voor een andere betaalmethode.
Dat werkte wel.
Voor alle zekerheid heb ik in de beheer omgeving van Mijnwebwinkel de eerste order geannuleerd.
 

Ik heb een vraag over klarna retourneren.

Klanten krijgen bij mij na een retour iedere keer een brief van Klarna dat ze nog moeten betalen.

Deze retouren heb ik allemaal verwerkt in mijnwebwinkel.

kan iemand mij helpen?? want ik krijg totaal geen reactie van mollie of klarna.

(heb klarna via mollie)

Reputatie 6
Badge +4

Hi @xwilma kun je mij (in een privébericht) de ordernummers een doorsturen? Dan check ik of ik kan zien waar het mis is gegaan. 

Thanks!

Badge +1

Hoi,
Het verzendplatform waar wij mee werken zetten de bestellingen automatisch op verzonden. 
Maar dan wordt mijn bedrag dus niet automatisch geïnd.
Maar je kunt dan alleen zien dat het niet geïnd is als je de bestelling opent.
Kan hier niet iets in veranderen zodat je het wel meteen kunt zien zonder iedere bestelling apart te meten openen.
 

Reputatie 6
Badge +4

Hi Miranda,

Goede vraag. Ik heb 'm ingeschoten bij het productteam. Zou jij dat ook kunnen/willen doen? Dat kan via feedback.mijnwebwinkel.nl 

Thanks! 

Badge +1

Gedaan.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb een vraag over klarna retourneren.

Klanten krijgen bij mij na een retour iedere keer een brief van Klarna dat ze nog moeten betalen.

Deze retouren heb ik allemaal verwerkt in mijnwebwinkel.

kan iemand mij helpen?? want ik krijg totaal geen reactie van mollie of klarna.

(heb klarna via mollie)

Mocht je hier nog niet uit zijn gekomen, moet je persoonlijk het retour verwerken in je Mollie beheeromgeving. Je dient hiervoor in te loggen bij Mollie, daarna klikken op “bestellingen”, vervolgens filter je op ordernummer, en kies je voor “terugstorten”. Je kan er ook voor kiezen om bijv. 1 product terug te storten, mochten er meerdere producten zijn besteld en de klant slechts 1 product geretourneerd heeft. Enkel de orderstatus op “retour afgehandeld” zetten in de omgeving van MijnWebwinkel, is dus niet afdoende voor Klarna via Mollie.

 

Reageer