Vraag

Mail van Klarna

• 11 December 2020
  • 12 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hoi,

Ik heb een vraag wij hebben ruim een jaar gelden denk ik een account aangemaakt bij Klarna en deze een paar weken gebruikt. Maar helaas liepen wij tegen heel veel problemen aan met onze buitenlandse klanten en zijn dus daar gestopt.
Nu krijg ik een mail met het volgende verzoek:
Reset your Merchant Portal password

Someone has requested to reset your password. If this was you, click on the link below to reset it. This link will expire in 24 hours, and is only usable once.

Is het slim om nu toch maar even mijn wachtwoord te veranderen daar dus blijkbaar iemand anders dat geprobeerd heeft? Ook al gebruiken wij dit aacount niet meer.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Deze mail heb ik ook gekregen en ik heb zelf niets aangevraagd. Heb zelf ook niet op de link geklikt of gereageerd op de mail, ik zou adviseren om hier niets mee te doen. Klinkt namelijk als scam, of er is iets misgegaan in het systeem van Klarna.

Reputatie 7
Badge +16

Hm dat is wel gek. Zou een van jullie die mail eens met ons willen delen? Dat kan via info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe

En wat @Goedhoesje.nl zegt, vooral nergens op klikken! 

Reputatie 4
Badge +6

Ik heb hem doorgestuurd. 
En nee ik heb nergens op geklikt want begreep al wel dat dit niet klopte.

Reputatie 6
Badge +8

Je kunt toch zelf naar je klarna account gaan (natuurlijk niet via de ontvangen mail 😀). En dan je wachtwoord zelf aanpassen, just to be sure.

Reputatie 4
Badge +6

Dat kan ook maar ik zou echt mijn inloggegevens niet meer weten. En dan blijft het raar dat iemand anders via jouw account een ww heeft willen veranderen.

Reputatie 5
Badge +6

Wat wellicht een gezamenlijke trigger in deze is dat ik ook zo'n jaar geleden een Klarna-account heb aangemaakt via MWW maar deze nooit echt in gebruik heb genomen. Ik ben bij Mollie gebleven, maar voor de zekerheid destijds ook een Klarna-account erbij gemaakt. Misschien dat Klarna na 1 jaar inactiviteit wil dat je je wachtwoord verandert?

Reputatie 4
Badge +6

Dit zou dan zomaar eens kunnen.
Maar dan kunnen ze beter een mail sturen waarin ze dat vragen want nu lijkt het net of iemand een poging heeft gedaan om in je account te komen.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb Klarna om gevraagd of zij hier meer over weten. Jullie horen van mij zodra ik een reactie heb ontvangen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Super dank je wel.

Reputatie 7
Badge +16

Klarna is een onderzoek gestart. Het is daar ook niet duidelijk waarom deze mails zijn verstuurd. Zij geven mij een update zodra er meer bekend is. Als die binnen is, meld ik mij weer hier. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +16

IK heb bericht van Klarna ontvangen. 

Zij zijn recentelijk een onderzoek gestart of de onboarding bij de merchant portal goed is verlopen. Bij dit onderzoek is de wachtwoord-reset aanvraag per ongeluk verstuurd. Foutje van Klarna dus. 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ebbe,

Dank je wel voor het laten weten.

Reageer