Vraag

Mail automatisch doorsturen

  • 15 februari 2021
  • 10 reacties
  • 64 Bekeken

Hallo, 

 

Hoe kan ik mijn mail van roundcube automatisch door laten sturen naar een gmail account?

 

mvg, Maaike


10 reacties

Reputatie 6
Badge +7

 

 

Of de mail gegevens inladen in je Gmail account. Dan stuur je het niet door maar lees je de mails in je Gmail account 

 

 

Of de mail gegevens inladen in je Gmail account. Dan stuur je het niet door maar lees je de mails in je Gmail account 

 

Maar krijg ik steeds iets met POP serverinformatie in, geen idee waar ik dat kan vinden. 

Reputatie 5
Badge +6

@labelbebu Hierbij de gegevens: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/wat-zijn-de-serveradressen-voor-e-mail

Bedankt maar in gmail geeft hij dan steeds aan dat ik niet het juiste wachtwoord heb. Deze heb ik nu 3x gewijzigd in roundcube dus dat moet goed zijn. 

Reputatie 5
Badge +7

Het werkt bij ons ook. Anders even een mailtje naar support. Misschienniets aanpassen met poorten of iets dergelijks.

Het werkt bij ons ook. Anders even een mailtje naar support. Misschienniets aanpassen met poorten of iets dergelijks.

Waar voer je deze gegevens in? Bij gmail of bij roundcube?

Reputatie 5
Badge +7

Bij gmail, ik heb dat bijna eennjaar geleden gedaan dus moet even zoeken hoe ook alweer maar als je op google even zoekt naar imap toevoegen in gmail kom je een heel eind denk ik. Ik in de eerder genoemde link staat al wat uitleg. 

Reputatie 6
Badge +7

Moet op te lossen zijn

Reputatie 7
Badge +16

@labelbebu vraag me niet waarom, maar het komt vaker voor dat het instellen van je webmail bij Gmail of iets dergelijks niet lukt als je van te voren het e-mail adres hebt gewijzigd. Je krijgt dan de melding dat het wachtwoord niet correct is. Stuur even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of zij het wachtwoord kunnen resetten. Probeer het dan nog eens. Zodra Gmail is ingesteld, kun je het wachtwoord wijzigen. 

Houd me op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

@labelbebu vraag me niet waarom, maar het komt vaker voor dat het instellen van je webmail bij Gmail of iets dergelijks niet lukt als je van te voren het e-mail adres hebt gewijzigd. Je krijgt dan de melding dat het wachtwoord niet correct is. Stuur even een mail naar info@mijnwebwinkel.nl en vraag of zij het wachtwoord kunnen resetten. Probeer het dan nog eens. Zodra Gmail is ingesteld, kun je het wachtwoord wijzigen. 

Houd me op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

Hallo 

Ik heb inmiddels een filter toegevoegd aan de roundcube mail waardoor alles doorgestuurd wordt. Dit werkt, denk ik, ook prima. :) Probleem opgelost dus. 

Reageer