Beantwoord

Maestro - betaling in behandeling - status niet afgerond.

• 25 april 2021
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Mijn webwinkeltje is nog maar kort online, en ik kreeg gisteren voor het eerst een order te zien die (waarschijnlijk) betaald werd met Maestro…

Nu kreeg ik per mail nog geen notificatie dat er een order was, ik zag deze bestelling toevallig staan.
Bij het openen van de bestelling zie ik bij betaling status: grijs bolletje - Nieuw -  en bij het vraagteken staat ‘de betaling wordt in behandeling genomen’. Dit was gisteren rond de middag, en die status is nog steeds dezelfde.

Ik vroeg me nu af:

Is dit een betaling die werd afgebroken ?

Of is dit een betaling die nog geverifieerd moet worden ?

Of gebeurd die ‘behandeling’ niet in het weekend ?

icon

Beste antwoord door Ebbe 26 april 2021, 16:21

Hi Vanessa,

Kun je eens kijken of deze order wel goed is binnengekomen bij jouw betaalprovider? Wat je bij de betaalprovider ziet staan is de waarheid. Het kan soms voorkomen dat de koppeling niet helemaal goed heeft gewerkt en wij dus een verkeerde status tonen. Controleer in dit soort situaties altijd je betaalprovider. 

Ik ben benieuwd, houd me op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Vanessa,

Kun je eens kijken of deze order wel goed is binnengekomen bij jouw betaalprovider? Wat je bij de betaalprovider ziet staan is de waarheid. Het kan soms voorkomen dat de koppeling niet helemaal goed heeft gewerkt en wij dus een verkeerde status tonen. Controleer in dit soort situaties altijd je betaalprovider. 

Ik ben benieuwd, houd me op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe 

Bij mijn betaalprovider (multisafepay) is van deze order niets te vinden. Echt helemaal niets, ook niet bij 'uncleared transacties'. 

Dan.... is de betaalopdracht niet uitgevoerd ? 

Afgebroken voor ze de kaartgegevens ingaf ? 

Reputatie 7
Badge +16

Ja, daar lijkt het dan wel op. Wellicht contact opnemen met de klant? Misschien dat ze de order alsnog willen plaatsen. 

Reageer