Vraag

Lijst genereren met alle verkochte artikelen

• 4 December 2020
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Voor onze stocktelling zouden wij graag een lijst kunnen genereren met alle verkochte artikelen in 2020. Ik vind niet onmiddellijk waar ik dat kan doen. En ik kan me ook niet voorstellen dat ik alle bestellingen apart zal moeten overlopen en overtypen. ;-)

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ons platform houdt deze informatie niet bij. Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij kun je deze info terugvinden via Google Analytics, via ecommerce/productpresentaties

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +3

zou nochtans ook een pak milieuvriendelijker zijn: in plaats van alle pakbonnen op een apart A4 (of in heel mini met 4 op een A4) gewoon in een tabel, heel overzichtelijk, alle bestellingen bij elkaar...

Reputatie 1
Badge

Hetzelfde probleem, wij organiseren in onze sportclub een take-away met 10 verschillende shotels, ik moet een lijst afgeven aan de traiteur met de hoeveelheden per schotel. 

Ik heb niet gevonden in MWW hoe de details te kunnen exporteren, wat wel raar is want de info staat er wel in, gewoon een export van alle detailorderlijnen lijkt mij toch heel heel simpel om aan te maken (ik ben een developer)

Dit is mijn work-around, als iemand een beter idee heeft hoor ik het wel.

Omdat MWW geen mogelijkheid heeft om detaillijnen van de orders te exporteren, hier een workaround:

De PDF facturen genereren

Iedere PDF openen en de detaillijnen copy en paste in een text document, vb:

4x Huisgemaakte kaaskroketten 2 stuks $ 9,00 $ 36,00

3x Lasagne $ 11,00 $ 33,00

Search and replace in text doc: vervang ‘x ‘ door ‘;’

Search and replace in text doc: vervang ‘$ ‘ door ‘;’

Result: 

4; Huisgemaakte kaaskroketten 2 stuks ; 9,00 ; 36,00

3; Lasagne ; 11,00 ; 33,00

Save het bestand met extensie .csv en opent die met Google sheet of Excel, klik op cell ‘A’, kies dan ‘Split text to columns’ met ‘;’ als separator.

Je hebt nu een rekenblad met alle info.

Mww heeft een paar mankementen maar het moet ook gezegd worden dat het een heel gebruiksvriendelijke applicatie is en het is een plezier om ermee te werken.

Reageer