Vraag

Levertijd zie ik niet bij het product staan

Reputatie 2
Badge +3

Hoi!

Vraagje over levertijd.

Als je een product toevoegd, dan geef je aan bij ‘levertijd, indien niet leverbaar’ het aantal dagen aan.

(tekst levertijd, indien niet leverbaar. kan ik dit ook Levertijd, van maken? Als ik op wieltje klik en de tekst wil veranderen gooit hij mijn uit de pagina en is alle tekst weg.)

Ik kan helaas niet aangeven 1-2 werkdagen. volgens mij? Alleen dagen en ook niet werkdagen.

Maar als ik het bewaar, dan zie ik dit niet bij het product staan? Doe ik iets fout? Want de sommige producten hebben een andere levertijd. Wel handig als ze dit ook zien bij het product.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Lindsey,

Je kunt de tekst aanpassen. Dit doe je via standaardteksten/onderdeel artikelen. Daar vind je ‘de levertijd bedraagt’. Deze tekst kun je aanpassen zoals jij het wilt. Daaronder vind je de tekst ‘dag’ en ‘dagen’. Hier kun je ‘werkdag’ en ‘werkdagen’ van maken. In het veld bij het artikel vul je een getal in, deze wordt tussen ‘de levertijd bedraagt’ en ‘dag/dagen’ geplaatst. 

De levertijd wordt alleen getoond indien het artikel is uitverkocht. Als er nog voorraad is, wordt deze tekst dus niet getoond. Vandaar dat je in jouw voorbeeld de tekst niet ziet staan. 

Reputatie 2
Badge +3

Ebbe bedankt,  de werkdagen aangepast, maar het ‘veld’ bij het artikel dat ik het aantal kan invullen zie ik niet bij het artikel?

Eerste tabblad Algemeen zie ik alleen levertijd, indien niet leverbaar.

Reputatie 2
Badge +3

Nog een ander vraagje,

Gewicht, als ik daar 0,015 kg invult  (1 kaartje met envelop = 15 gram) Kan je dan zo de versendkosten instellen dat het systeem het optelt?

bijv. tot 250 gram, € 2,95

vanaf 450 gram € 4,50 brievenbuspakketje (track & trace)

Kan je in het systeem, aangeven dat ze bij het bestellen, de klant zelf daar kunnen kiezen voor verzenden aanvinken>€ 4,50 brievenbuspakketje, ook al zitten ze niet onder het gewicht?

Reputatie 7
Badge +16

Ebbe bedankt,  de werkdagen aangepast, maar het ‘veld’ bij het artikel dat ik het aantal kan invullen zie ik niet bij het artikel?

Eerste tabblad Algemeen zie ik alleen levertijd, indien niet leverbaar.

Je moet bestelbaar, indien uitverkocht aanvinken. Daaronder vind je het veld levertijd, indien uitverkocht. Daar voer je het aantal dagen in. 

Verzendkosten
Voor de verzendkosten werk je inderdaad met gewichten. Je vult bij de artikelen een (fictief) gewicht in en stemt hier de tarieventabel op af. 

De tarieventabel zou je als volgt kunnen indelen:

0 - 0,1 kg €0,00 (gratis verzenden)
0,1 - 1 kg € 3,95 (brievenbuspost)
1 - 10 kg € 6,95 (pakketpost)
10+ kg € 13,25 (grote orders)

Geef je artikelen een gewicht mee dat past bij het pakket waar ze in moeten. Past een artikel twee keer in een pakket? Zorg er dan voor dat je het gewicht hier ook op aanpast. Bijvoorbeeld: Een artikel dat twee keer in pakketpost past geef je dan 4,5 kg als gewicht. Het totaalgewicht is dan 9 kg.

Verzendmethode
Je kunt klanten de verzendmethode laten kiezen. Dit werkt alleen iets anders dan je zou verwachten. Wij werken met landen die je een andere weergavenaam kan geven.

Zo kun je meerdere malen het land 'Nederland'  bij landenbeheer toe kunnen voegen maar met een andere naam. Voor dit land kan je dan een verzendtarief  instellen wat de kosten zijn per gewicht.

Bijvoorbeeld:

1. Voeg het land 'Nederland' toe.
  2. Geef hem de weergavenaam 'bezorgen
  3. Geef de tarieven op in de tarieventabel

Dit herhaal je voor elke verzendmethode die je toe wil voegen.

Succes en laat het weten als je er niet uitkomt.

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Ebbe,

Ik begrijp je antwoord voor levertijd nog niet helemaal. Want ik zie nergens dat ik een vinkje heb, ‘levertijd’.  Met ‘aantal’ in mijn vorige vraag bedoelde ik het aantal dagen, wat als levertijd is.

Want ik heb nu bestelbaar, indien leverbaar, aangevinkt en bij levertijd, indien niet levertijd, de dagen ingevuld, mar dan zie ik nog steeds niet de levertijd staan. (En wil eigenlijk niet dat het wel leverbaar is indien, uitverkocht)

Ik heb geen vinkje/vakje van ‘levertijd’ standaard bij een artikel staan? Hoe kan dit?

Reputatie 2
Badge +3

Verzendkosten, volgens mij begrijp ik de tabel.

Maar hoe bedoel je?

Geef je artikelen een gewicht mee dat past bij het pakket waar ze in moeten. Past een artikel twee keer in een pakket? Zorg er dan voor dat je het gewicht hier ook op aanpast. Bijvoorbeeld: Een artikel dat twee keer in pakketpost past geef je dan 4,5 kg als gewicht. Het totaalgewicht is dan 9 kg.

Want mijn idee is als ze tot 100 gram zitten, ze minder verzendkosten (zonder track& race) hoeven te betalen. ls ze bijvoorbeeld maar 1 kaartje willen, maar gaan ze naar 3/4 kaartjes of meer, dan komen ze al in hoger tarief)
Brievenbuspakketje is 4,75 inclusief track &trace.
Dus een kaartje kan in beide tarieven vallen, vraag is hoeveel kaarten bestellen ze.
Als ik aangeef dan een 0,020 gram is. en daar 3 van bestellen, dan rekent het systeem niet 3 x 0,020 = 0,080 gram?

Reputatie 7
Badge +16

Je ziet ook geen veld aantal, je kunt alleen een aantal (dagen) invullen. In jouw screenshot heb je 2 als aantal dagen ingevuld. De functie is dat je producten toch kunt bestellen als deze niet meer op voorraad zijn. Jij kunt dan aangeven hoeveel dagen het duurt voordat het geleverd wordt. De levertijd wordt ook alleen getoond zodra er geen voorraad meer is van dat product. Je kunt dus niet aangeven wat de levertijd is als het product wel op voorraad is. Dit kun je opnemen op een pagina of iets dergelijks. 

Als ik aangeef dan een 0,020 gram is. en daar 3 van bestellen, dan rekent het systeem niet 3 x 0,020 = 0,080 gram? → Dit doet het systeem juist wel (al zal het systeem 0,060 gram berekenen:wink:

Stel 1 kaart weegt 50 gram, dan valt deze nog binnen het goedkope tarief. Als de klant 2 kaarten bestelt moet er meer verzendkosten betaald worden. Het systeem berekend dit dan goed uit aan de hand van de tarieventabel en het gewicht wat jij bij het product hebt ingevuld. 

Hopelijk kun je hier goed het weekend mee in, anders hoor ik het weer!

Fijn weekend! 

Reputatie 2
Badge +3

Verzendkosten, volgens mij begrijp ik de tabel.

Maar hoe bedoel je?

Want mijn idee is als ze tot 100 gram zitten, ze minder verzendkosten (zonder track& race) hoeven te betalen. ls ze bijvoorbeeld maar 1 kaartje willen, maar gaan ze naar 3/4 kaartjes of meer, dan komen ze al in hoger tarief)
Brievenbuspakketje is 4,75 inclusief track &trace.
Dus een kaartje kan in beide tarieven vallen, vraag is hoeveel kaarten bestellen ze.
Als ik aangeef dan een 0,020 gram is. en daar 3 van bestellen, dan rekent het systeem niet 3 x 0,020 = 0,080 gram?

Dank je Ebbe! verzendosten kan ik dan zo invoeren, qua gewicht.Systeem berekend welke verzendkosten aan het einde zijn.
Oja het was laat, idd dan is 0,60 :-)

Kan je zien bij de vorige foto’s of ik de verzendkosten met verschillende mogelijkheden nu goed heb ingevuld. Dit betekend dat het systeem zelf berekend, maar zij ook zelf een keuze kunnen maken welke verzendopties er zijn. Zie afbeeldingen. Ik heb de ‘namen’ van de verzendopties veranderd, want de tabellen kloppen. Als ik de eerste tabel weg haal, dan rekent het systeem van 0 - 5,1 kilo en niet 0- 0,1 is een ander tarief. Dan moet dus niet toch?

Levertijd, hmmm dat vind ik wel heel jammer. Want als ik nou bijv. op vakantie ga, dan maak ik de levertijd langer.  voor 1 week of grote vakantie 3 weken. Maar dat moet ik het allemaal handmatig gaan doen? Geen knop, past levertijd alle producten naar…. (dat heb ik nu bij Luondo)
Sommige producten hebben een langere levertijd, zoals geboorte borden.

Reputatie 7
Badge +16

Hi Lindsey,

Je hebt de verschillende verzendmethode goed toegevoegd. De tarieven zijn voor de verschillende methodes wel hetzelfde, ik weet niet of dat de bedoeling is? Anders moet je dat nog even aanpassen in de tarieventabel. 

Wat betreft de levertijd, je kunt geen levertijd instellen, pas als deze zijn uitverkocht. Er is dus ook geen knop die ervoor zorgt dat levertijd wordt aangepast. Je kunt op een pagina de levertijd benoemen of verwerken in de afbeelding en die plaatsen in de banner, of je voegt het toe bij de producten zelf door dit in de omschrijving te plaatsen.

Reputatie 2
Badge +3

Hi Lindsey,

Je hebt de verschillende verzendmethode goed toegevoegd. De tarieven zijn voor de verschillende methodes wel hetzelfde, ik weet niet of dat de bedoeling is? Anders moet je dat nog even aanpassen in de tarieventabel. 

Wat betreft de levertijd, je kunt geen levertijd instellen, pas als deze zijn uitverkocht. Er is dus ook geen knop die ervoor zorgt dat levertijd wordt aangepast. Je kunt op een pagina de levertijd benoemen of verwerken in de afbeelding en die plaatsen in de banner, of je voegt het toe bij de producten zelf door dit in de omschrijving te plaatsen.

Hoi Ebbe,

Verzendkosten, klopt overal dezelfde tarieven erin staan. Ik dacht dat dit dan zo hoort?

Want toen ik probeerde om de volgende tarief te maken.

0,1 - 5 kg € 4,75 Track en trace > als ik  0,1 als eerste invulde, dan maakte het systeem ervan 0 - 5 kg en dat wilde ik niet. Ik dacht dat ik zo moest invullen, zodat het systeem/klant weet welke tafieven? Of hoe kan ik dit aanpassen? dat ik per verzendwijze maar 1 tarief heb staan.

Levertijd. dat vind ik wel hel jammer, dat ik dit niet per product kan aanmaken/ veranderen/laten zien.

Aangezien ik bij verschillende producten verschillende levertijden heb.

Dat heb ik bij Luondo nu wel, vind ik wel handig. Ook als ik de levertijd op een week wil zetten.
Als ik het nu per product bij de omschrijving aanmaak, dan moet ik het dus per product ook aanpassen?

Als je bij ‘standaardteksten’ > ‘levertijd bedraagt’, waar ga je dit als klant dan zien?

Waar kan ik dit voor wensenlijstje doorgeven?

Reputatie 7
Badge +16

In de tarieventabel kun je per verzendmethode aangeven welke verzendkosten je hiervoor wilt berekenen. Je klikt daar op het land om het dropdownmenu te openen en wijzigt daar simpelweg de bedragen.

Wat betreft de levertijd, suggestie geef je door via feedback.mijnwebwinkel.nl

Laat je het weten zodra het is gelukt?

Reageer