Vraag

Levering enkel in bepaalde regio mogelijk.

• 1 mei 2020
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Beste collega webshoppers,

Ik ben bezig mijn webshop aan het opzetten, maar nu zit ik vast op het volgende;

wij zijn een drankcenter met fysieke winkel. We zijn reeds gewoon om leveringen te voorzien voor de HoReCa, maar zouden graag de particuliere klant ook kunnen bereiken. Daarom een webshop!

Nu is het volgende, is er een mogelijkheid om enkel klanten van een bepaalde regio te laten bestellen voor levering? Bijvoorbeeld om enkel bepaalde postcodes te selecteren?

mvg,

Lecomte Stijn

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dag Stijn,

Ik denk dat ze bij Mijnwebwinkel hiervoor geen oplossing voor hebben ingebouwd. Je wilt dus eigenlijk voorkomen dat iemand een order plaatst met een afleveradres buiten je regio en dus de postcode valideren voordat hij of zij de order kan plaatsen.

Het invoerveld postcode wordt wel gecheckt door Mijnwebwinkel, want als je hier een onzin tekst invoert, krijg je de een melding dat de postcode onjuist is. Je zou hier dus naast hun standaard controle op de postcode eigenlijk ook eigen tweede controle willen uitvoeren.

@Mijnwebwinkel Dit geldt eigenlijk voor alle invoervelden. Het zou mooi zijn als je via backend je eigen validatie kunt toevoegen middels reguliere expressies die per veld kunt opgeven. Dit is voor een eindgebruiker vrij ingewikkeld en technisch, maar wel een enorm krachtige tool die onder andere dit en vele problemen kan oplossen. (Voor mijn eigen webshop zou ik dan postcodes toevoegen waarop afzonderlijke gebieden toeslag van toepassing is)

Gr, Michel

Dag Stijn,

Ik denk dat ze bij Mijnwebwinkel hiervoor geen oplossing voor hebben ingebouwd. Je wilt dus eigenlijk voorkomen dat iemand een order plaatst met een afleveradres buiten je regio en dus de postcode valideren voordat hij of zij de order kan plaatsen.

Het invoerveld postcode wordt wel gecheckt door Mijnwebwinkel, want als je hier een onzin tekst invoert, krijg je de een melding dat de postcode onjuist is. Je zou hier dus naast hun standaard controle op de postcode eigenlijk ook eigen tweede controle willen uitvoeren.

@Mijnwebwinkel Dit geldt eigenlijk voor alle invoervelden. Het zou mooi zijn als je via backend je eigen validatie kunt toevoegen middels reguliere expressies die per veld kunt opgeven. Dit is voor een eindgebruiker vrij ingewikkeld en technisch, maar wel een enorm krachtige tool die onder andere dit en vele problemen kan oplossen. (Voor mijn eigen webshop zou ik dan postcodes toevoegen waarop afzonderlijke gebieden toeslag van toepassing is)

Gr, Michel

Dit zou me inderdaad veel verder helpen grt Stijn

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap je Stijn. Ik kan je daar op dit moment niet in voorzien. Wat Michel zegt klopt. Er zit een validatie, alleen valideert die of het een correct postcode is. Op korte termijn wordt dit niet aangepast. Of we dit in de toekomst gaan aanpassen weet ik niet. De wens is bekend bij ons productteam. Deel het ook vooral nog eens via feedback.mijnwebwinkel.nl 

Reageer