Vraag

Kortingscode met minimale besteding werkt niet

• 14 April 2023
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben bezig met een kortingscode die geldig is vanaf een besteding vanaf € 750 en geldig bij de aanschaf van één specifiek product (dat product is gratis vanaf € 750). Echter wanneer ik bij een test ruim boven de € 750 in de winkelwagen plaats en het desbetreffende product in de winkelwagen heb (dat is een voorwaarde van de kortingscode), geeft het systeem alsnog aan ‘Kortingscode niet geldig: het minimum bestelbedrag is EUR € 750,00'. 

Wellicht is er een bug gaande? Meer mensen die hier last van hebben?

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi Rianne, 

Ik ervaar dit niet als ik het in mijn winkel test. Ik heb een kortingscode met een waarde van €750,- aangemaakt waarbij de minimale orderwaarde ook €750,- is. Daarna heb ik een product met een waarde van €750 in de winkelwagen geplaatst en de kortingscode ingevuld. De korting wordt vervolgens netjes verwerkt. Kun je een video maken wat er precies gebeurt en mailen naar support@mijnwebwinkel.nl? Dan kijken we graag met je mee!

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben bezig met een kortingscode die geldig is vanaf een besteding vanaf € 750 en geldig bij de aanschaf van één specifiek product (dat product is gratis vanaf € 750). Echter wanneer ik bij een test ruim boven de € 750 in de winkelwagen plaats en het desbetreffende product in de winkelwagen heb (dat is een voorwaarde van de kortingscode), geeft het systeem alsnog aan ‘Kortingscode niet geldig: het minimum bestelbedrag is EUR € 750,00'. 

Wellicht is er een bug gaande? Meer mensen die hier last van hebben?

En als je alleen dat product in je winkelwagentje doet? Doet de code het dan wel?
Is het niet zo dat als je iets anders aan het winkelwagentje toevoegt dat de code daardoor niet meer werkt omdat het niet voor dat toegevoegde product werkt?

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk inderdaad dat het is wat @DeViltwinkel aangeeft. Ik heb naast dat ene product ook nog andere producten in de winkelwagen. Kan dat het probleem veroorzaken, @Sander? Anders maak ik alsnog een filmpje dat jullie mee kunnen kijken.

Qua context is het namelijk zo dat een klant een bepaalde besteding moet doen in de webshop (het gaat om een wholesale webshop), en dan een ‘startset’ presentatiematerialen voor in de winkel er gratis bij krijgt. Deze ‘startset’ staat ook in de webshop als een bestelbaar product met prijs, maar wanneer de klant boven € 750,- aan producten besteld, is deze ‘startset’ gratis. Omdat je binnen het systeem niet automatisch iets gratis kunt toevoegen vanaf een besteding, heb ik een kortingscode aangemaakt met de waarde van deze 'startset', zodat dat bedrag dus van de order getrokken wordt. 

Maar blijkbaar werkt dat dan niet als er ook andere producten in de winkelwagen staan? 

Reputatie 4
Badge +4

@Nanaas Ik heb het ook getest waarbij andere producten in de winkelwagen worden geplaatst. Daarbij ervaar ik het ook niet. De video zou dus wel heel fijn zijn. 

Is het voor jou eventueel een optie om het product later in de beheeromgeving toe te voegen aan de order? Ik begrijp dat dat handwerk is en dat je daar wellicht niet op zit te wachten, maar je kan dan wel zelf kiezen bij welke order het wel en bij welke het niet wordt toegevoegd. Mocht je daar vragen over hebben horen we het graag! 

Reageer