Vraag

Koppeling verzendpartij zichtbaar in de order

• 6 January 2021
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Tot nu toe verzonden wij via MyParcel.
Omdat ik daar niet tevreden over ben, ben ik aan het shoppen voor een andere verzendpartner.
Mijnwebwinkel biedt diverse alternatieven aan dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Nu heb ik bij een partner al een account aangemaakt en de API key ook toegevoegd.
In de orders blijft nog steeds alleen MyParcel zichtbaar.
Dus dat betekent dat ik naar de site van de verzendpartner moet om de zending echt aan te maken.

Kan ik de nieuwe verzendpartner ook zichtbaar maken in de order en dan in de order kiezen via welke partij ik wil verzenden?
Zo ja, hoe doe ik dat?
Sowieso, hoe kom ik van de MyParcel gegevens in het orderscherm af?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dieni,

MyParcel is de enige integratiepartner. Zij zijn dus ook de enige verzendpartner waarmee je de afhandeling bij ons in de beheeromgeving kunt realiseren. Als je gebruik maakt van een andere verzendpartij moet je de zending in hun omgeving aanmaken. Het blokje van MyParcel is niet te verwijderen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Dank voor je reactie.
Inmiddels de koppeling met MyParcel gestopt.
Nu is die optie tenminste niet meer als zodanig benoemd in het orderscherm, kan er ook niets mis gaan omdat iemand per ongeluk daar een verzendbewijs aan maakt.

Overigens heb ik ondanks die integratie altijd op de site van My Parcel zelf de verzend labels moeten printen.
Ik werk met A4 labelvellen en print meestal 1 label tegelijk.
Via de integratie koppeling wordt het label op een vaste locatie op een A4 vel geprint.
Je krijgt niet de keuzeoptie welke van de 4 mogelijke labels je wilt afdrukken.
Dus wat betreft is er voor mij niet veel veranderd.

Reageer