Vraag

Klarna of Klarna via mollie

• 20 September 2021
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Helaas ben ik het afgelopen jaar echt zoveel bestellingen misgelopen via Klarna.

Iedere keer wordt een bestelling niet afgerond omdat ze op het eind nog een keer moeten bevestigen en veel klanten vergeten dat.

Als ik zelf via Klarna bestel bij een andere site krijg je een sms met een code en dan is het geregeld. Nooit problemen ervaren en de betalingen gaan altijd goed.

Nu gebruik ik zelf Klarna via Mollie maar wil dit echt over laten zetten via Klarna, want wordt er niet goed van hoe vaak ik klanten moet mailen dat ze hun bestelling nog moeten afronden en vervolgens hoor je niks meer, wat ik ook zou denken laat maar zitten. bestel het wel ergens anders. 

Maar mijn vraag is nu hoe kan ik mollie uitzetten want via Klarna heb ik al een aanvraag gedaan maar die is niet geaccepteerd. Hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft.

Het scheelt mij per jaar gewoon ruim €5000 aan omzet. Om het uit te zetten is geen optie, want er wordt veel via Klarna besteld omdat ik nu meer ben overgegaan op kleding. 

Groetjes Wilma 

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Je moet volgens mij de api van klarna instellen. Als je dat hebt kun je als het goed is schakelen tussen beide. Misschien moet je wel klarna via mollie uitschakelen, dat weet ik zo niet.

Reputatie 1
Badge

Je moet volgens mij de api van klarna instellen. Als je dat hebt kun je als het goed is schakelen tussen beide. Misschien moet je wel klarna via mollie uitschakelen, dat weet ik zo niet.

Ja dat heb ik inderdaad al gedaan. heb ook een zakelijke account bij Klarna dus snap er weinig van.

Reputatie 5
Badge +6

Maar mijn vraag is nu hoe kan ik mollie uitzetten want via Klarna heb ik al een aanvraag gedaan maar die is niet geaccepteerd. Hoor het graag als iemand hier ervaring mee heeft.

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Als je Mollie ook uitzet heb je toch helemaal niets meer als Klarna niet geaccepteerd is?

Reputatie 6
Badge +8

Ik weet niet zeker of het aan Klarna via Mollie ligt hoor dat mensen hun bestelling niet afmaken. Ik gebruik ook Klarna via Mollie en heb deze ervaring namelijk niet. Misschien dat mensen ‘te makkelijk’ doorklikken en kunnen afhaken door deze ‘Betaal later’-opties.

Je kunt Klarna binnen je Mollie omgeving uitzetten en ook in je Mijnwebwinkel beheeromgeving uitzetten via Online bestellen - Betaalmethode. Daar kun je overigens ook de gewone Klarna inschakelen met het merchant-ID die je van Klarna krijgt wanneer je daar een account hebt aangemaakt.

Reageer