Beantwoord

Klarna instellen (via Mollie)

• 8 January 2021
  • 23 reacties
  • 271 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

ik heb Klarna aangevraagd (via mollie), en dit is goedgekeurd. Nu staat in de mail dat ik iets van een orders API moet installeren. Maar ik kan alleen maar engelstalige info vinden van mollie zelf. 
Hoe kan ik zorgen dat Klarna goed geactiveerd word in mijn shop?

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 10 January 2021, 21:31

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Nee jij stuurt geen factuur. De klant krijgt de factuur van Klarna.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb die regel helemaal weggelaten en een regel geplaatst dat als ze voor achteraf betalen hebben gekozen ze de factuur van Klarna ontvangen via email en dat deze mogelijk in de spamfolder kan belanden.

Oke… Is het de bedoeling dat je dus niet ook een factuur vanuit MWW stuurt. Want de klant betaalt aan Klarna en niet aan mij? Dit soort info kan ik nergens vinden. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb die regel helemaal weggelaten en een regel geplaatst dat als ze voor achteraf betalen hebben gekozen ze de factuur van Klarna ontvangen via email en dat deze mogelijk in de spamfolder kan belanden.

Reputatie 5
Badge +6

Nog een vraagje…
Als een klant heeft betaald stuur ik altijd vanuit MWW een mail met als onderwerp “Betaling en Factuur” met de volgende tekst:

“De betaling voor je bestelling met ordernummer …. is in goede orde ontvangen.
In de bijlage vind je de factuur die je uit kunt printen voor je eigen administratie.”

Maar voor Klarna geldt dit natuurlijk niet. Wat voor een mail sturen jullie?

Reputatie 5
Badge +6

Ik denk dat de kans dat ze voor afhalen en achteraf betalen kiezen erg klein is. Als ze bij mij afhalen betalen ze meestal tijdens het afhalen. Je zou gewoon een simpel document kunnen maken met hierbij verklaar ik dat ik mijn bestelling heb opgehaald op… met bestelnummer, naam en handtekening van de klant en dat laten ondertekenen. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze dan voor achteraf betalen kiezen.

Klarna doet er gewoon alles aan om zich in te dekken wat logisch is omdat hun risicodrager zijn.

Je hoeft het alleen maar te kunnen laten zien op het moment dat er problemen zijn en die kans lijkt me met afhalen heel erg klein.

Ja inderdaad. Ik wil het gewoon goed geregeld hebben. 
Ik heb trouwens net mijn eerste Klarna bestelling binnen! :-)

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat de kans dat ze voor afhalen en achteraf betalen kiezen erg klein is. Als ze bij mij afhalen betalen ze meestal tijdens het afhalen. Je zou gewoon een simpel document kunnen maken met hierbij verklaar ik dat ik mijn bestelling heb opgehaald op… met bestelnummer, naam en handtekening van de klant en dat laten ondertekenen. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze dan voor achteraf betalen kiezen.

Klarna doet er gewoon alles aan om zich in te dekken wat logisch is omdat hun risicodrager zijn.

Je hoeft het alleen maar te kunnen laten zien op het moment dat er problemen zijn en die kans lijkt me met afhalen heel erg klein.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb inmiddels contact met Klarna via de mail. Loopt niet zo soepel. 
Ik stel n.a.v. hun Shipping Policy vragen en ik wordt steeds weer verwezen naar die Policy….

Ik weet inmiddels wel dat je alles als pakket moet versturen en dat er een handtekening voor ontvangst moet zijn. Goed te weten. 

Maar het “bewijs van uitgifte” is me nog niet duidelijk. Net nogmaals terug gemaild, hopelijke snappen ze nu mijn vraag. 
Want die is niet zo moeilijk. Als Klarna aan mij een “bewijs van uitgifte” vraagt. Wat overhandig ik dan?
Waar staat de handtekening op enzo? Geen moeilijke vraag toch?
Ik stelde voor dat op een uitgeprinte factuur te doen, want daar staat ook naam en adres van de klant op en de geleverde goederen en de prijzen daarvan (wat ze graag willen weten). 
Dat was goed als ik dat voor mijn eigen admin deed… Daar gaat het mij niet om, ik wil weten wat zij willen zien… Komt vast goed. 

Heb even geen flauw idee waar je het nu allemaal over hebt 🤗.. verzendsticker op een doos en versturen maar! Bewaar het bonnetje even wat je krijgt als het PostNL-punt gescand heeft als bewijs dat het pakket weg is. Misschien is dit voor bescherming, als een klant het pakket niet heeft ontvangen om welke reden dan ook en niet wil betalen aan Klarna. Klarna betaald tenslotte al eerder aan ons uit terwijl de klant er 30 dagen over mag doen. 

Klarna bestellingen gaan bij ons net als een iDeal betaling, nog nooit een bewijs van uitgifte moeten tonen.. 

“Bewijs van uitgifte” gaat er over als de klant zijn bestelling komt afhalen. Dan moet ik dus een bewijs hebben dat het is afgehaald door de klant. Een voorwaarde van Klarna. 

Reputatie 5
Badge +6

@Jacqueline Dank je wel voor je input! Dat gaat me helpen. 
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Tot nu toe nog geen order met Klarna binnen gekregen. 
Maar goed, ben ook nog maar 1,5 dag in de lucht daarmee :-)

Reputatie 6
Badge +7

Ik verstuur alleen met handtekening als het om hogere bedragen gaat.
Ik heb heel veel uiteenlopende artikelen. Een bestelling van bijvoorbeeld onder de 10 euro die door de brievenbus past ga ik echt niet als pakket met handtekening versturen. Dan zijn de kosten veel te hoog en dat gaat de klant er niet voor over hebben om dat te betalen.

Dus het is voor jezelf een afweging of je dan het risico neemt als de bestelling niet aankomt en de klant geeft dit aan bij Klarna en Klarna vraagt om een bewijs. Je bent toch al verplicht het opnieuw te sturen als het niet aankomt dus als het gewoon met een digitale postzegel kan bij lage bedragen gaat het gewoon met een digitale postzegel bij mij. Iets hoger met brievenbuspakketje en echt hoge bedragen altijd met handtekening. Maar dat is niet alleen voor klarna, maar ook voor mezelf dat ik bewijs heb.

Er is mij trouwens nog nooit om een bewijs gevraagd in al die jaren.

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Ja inderdaad. Je hebt helemaal gelijk!
Thanks!

Reputatie 6
Badge +9

@CountryatHome Oke… In de mail werd me verteld dat ze altijd een handtekening voor ontvangst willen. Maar als ik denk aan mijn eigen ervaringen met Klarna als klant dan hoef ik eigenlijk nooit ergens voor te tekenen. 🙄

Gewoon even ervaren hoe het werkt/loopt. Zal in de praktijk wel meevallen, Klarna moet ergens op terug kunnen vallen. Succes!

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Oke… In de mail werd me verteld dat ze altijd een handtekening voor ontvangst willen. Maar als ik denk aan mijn eigen ervaringen met Klarna als klant dan hoef ik eigenlijk nooit ergens voor te tekenen. 🙄

Reputatie 6
Badge +9

@CountryatHome Maak je er dan een brievenbuspakje van (die track&trace stelt niet zoveel voor) of echt als pakket?

Yes.. gaat gewoon als brievenbuspakket/doosje 

Reputatie 6
Badge +9

Ik stel n.a.v. hun Shipping Policy vragen en ik wordt steeds weer verwezen naar die Policy….

Ik weet inmiddels wel dat je alles als pakket moet versturen en dat er een handtekening voor ontvangst moet zijn. Goed te weten. 

Maar het “bewijs van uitgifte” is me nog niet duidelijk. Net nogmaals terug gemaild, hopelijke snappen ze nu mijn vraag. 
Want die is niet zo moeilijk. Als Klarna aan mij een “bewijs van uitgifte” vraagt. Wat overhandig ik dan?
Ik stelde voor dat op een uitgeprinte factuur te doen, want daar staat ook naam en adres van de klant op en de geleverde goederen en de prijzen daarvan (wat ze graag willen weten). 
Dat was goed als ik dat voor mijn eigen admin deed… Daar gaat het mij niet om, ik wil weten wat zij willen zien… Komt vast goed. 

Heb even geen flauw idee waar je het nu allemaal over hebt 🤗.. verzendsticker op een doos en versturen maar! Bewaar het bonnetje even wat je krijgt als het PostNL-punt gescand heeft als bewijs dat het pakket weg is. Misschien is dit voor bescherming, als een klant het pakket niet heeft ontvangen om welke reden dan ook en niet wil betalen aan Klarna. Klarna betaald tenslotte al eerder aan ons uit terwijl de klant er 30 dagen over mag doen. 

Klarna bestellingen gaan bij ons net als een iDeal betaling, nog nooit een bewijs van uitgifte moeten tonen.. 

Reputatie 5
Badge +6

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Maak je er dan een brievenbuspakje van (die track&trace stelt niet zoveel voor) of echt als pakket?

Reputatie 6
Badge +9

Ik ben momenteel ook Klarna via Mollie aan het instellen en lees net de “Shopping Policy” van Klarna. 
Daarin staat dat je je bestelling altijd met een track&trace code moet versturen. Doen jullie dat ook? Ook als het gewoon brievenbuspost is?

Ja, brievenbuspakketten gaan bij ons met track&trace maar niet verzekerd. Net al bij pakketten ben je niet verzekerd voor de artikelen als er iets gebeurd onderweg. 

Reputatie 6
Badge +9

O en ik lees ook dat je een “bewijs van uitgifte” (datum, tijdstip, handtekening ed) moet kunnen overhandigen aan Klarna. Ik heb bv regelmatig klanten die hun bestelling komen ophalen. Hoe doen jullie dat?

Een klant die iets komt halen kiest bij ons (bijna) nooit voor Klarna..  

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat je de klant dan het beste een pakbon kunt laten tekenen

Reputatie 5
Badge +6

O en ik lees ook dat je een “bewijs van uitgifte” (datum, tijdstip, handtekening ed) moet kunnen overhandigen aan Klarna. Ik heb bv regelmatig klanten die hun bestelling komen ophalen. Hoe doen jullie dat?

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben momenteel ook Klarna via Mollie aan het instellen en lees net de “Shopping Policy” van Klarna. 
Daarin staat dat je je bestelling altijd met een track&trace code moet versturen. Doen jullie dat ook? Ook als het gewoon brievenbuspost is?

Reputatie 1

Als je in de beheeromgeving (via https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/payment ) je API key van Mollie hebt ingevuld in het daarvoor bestemd vakje, kan je bij de verschillende betaalmethoden in de lijst ook “Klarna Achteraf Betalen” aanvinken.

Het is al gelukt inderdaad, toch bedankt! 

Reputatie 6
Badge +8

Als je in de beheeromgeving (via https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/payment ) je API key van Mollie hebt ingevuld in het daarvoor bestemd vakje, kan je bij de verschillende betaalmethoden in de lijst ook “Klarna Achteraf Betalen” aanvinken.

Reageer