Vraag

Klarna > Ervaringen webwinkels en wordt er veel gebruikt van gemaakt?

• 13 August 2020
  • 8 reacties
  • 596 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Goedemiddag allemaal,

Zijn er webshops die gebruik maken als optie Klarna? En wordt hier veel gebruik van gemaakt door klanten?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Dennis - hip-pie.nl, Hi Dennis, gebruiken jullie Klarna als betaalmethode?

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ja gebruiken wij..

als je vragen hebt wil ik ze voor zo ver ik dat kan wel beantwoorden, maar dit zal dan even vanavond zijn.

Groetjes Dennis

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Ja gebruiken wij..

als je vragen hebt wil ik ze voor zo ver ik dat kan wel beantwoorden, maar dit zal dan even vanavond zijn.

Groetjes Dennis

Hoi Dennis,

Ik ben benieuwd hoe je ervaringen hiermee zijn en wordt er vaak gebruik van gemaakt door klanten?

Reputatie 7
Badge +9

Ik lees ook mee. Ik gebruik zelf bij webshops wel vaak achteraf betalen via Klarna, maar bied het zelf (nog) niet aan in mijn webshop. :wink:

Mijn vraag: merk je dat er minder mensen afhaken wanneer ze ook via Klarna kunnen betalen? Of heb je daar geen zicht op?

Badge

Ja ik bied Klarna aan, en dit wordt heeel vaak aangeklikt, misschien wel het meest van allemaal.

Reputatie 4
Badge +4

Tot nu toe zeer tevreden met “Klarna”.  Ook geen klachten van de klant. Retourneren gaat ook prima.  Iedere woensdag een overzicht van de verkoop en retourbedragen. En donderdag krijg je alles uitbetaald.

“Achteraf betalen vinden mijn klanten juist fijn.  Mocht iets niet passen, hebben ze nog niet betaald en kan de order ook weer snel afgehandeld worden.

Saskia
MissQ Lingerie
“Kan jij de verleiding weerstaan?”

Reputatie 7
Badge +9

Ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft: hoe werkt het bij Klarna in het geval van internetoplichting? Bijvoorbeeld wanneer iemand een bestelling plaatst op naam én adres van een slachtoffer, en vervolgens het pakketje onderschept? Hoorde dit verhaal toevallig recent weer eens langskomen. Ben zelf in het verleden ook door een ‘bende’ opgelicht (die plaatsten bestellingen, destijds voldeed ik ook netjes aan de regeltjes met achteraf betalen - met factuur weliswaar - mijn naïviteit ging 2 jaar goed en daarna had ik toch eens pech :wink: Al doende leert men...). 

Reputatie 6
Badge +8

@Nanaas als jij een track & trace code hebt waarop te zien is dat de zending is afgeleverd op het adres wat de “klant” (in dit geval de oplichter) heeft opgegeven, neemt Klarna dit risico op zich als het goed is. Daar betaal je ook de relatief hoge transactiekosten voor. Boven een orderbedrag van € 200,- vereist Klarna een track & trace met handtekening voor ontvangst, hou hier rekening mee. Recent nog een casus gehad waarbij de klant na 6 maanden aan Klarna doorgeeft de bestelling niet ontvangen te hebben (zonder uberhaupt ooit contact met mij op te nemen). Ik heb de track & trace code doorgestuurd naar Klarna, en tot nu toe niets van gehoord. Naar mijn weten betaal ik aan Klarna om juist van dit soort ellende af te zijn.

Met AfterPay ook goede ervaringen wat betreft fraude / oplichting. Meestal als je kunt aantonen dat je de zending verzonden / geleverd hebt door middel van een track & trace, neemt AfterPay / Klarna de rest van het traject op zich. Als je zonder track & trace code verzend, vragen ze wel aan je om de factuur te crediteren, omdat je niet kan aantonen dat je geleverd hebt.

Reageer