Klarna en manier van verzenden

  • 14 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Badge +2

Aangezien het aanbieden van een achteraf betaalmethode blijkbaar verplicht is bij koop op afstand (dus via de webshop) heb ik via Mollie toch maar achteraf betalen via Klarna aangevraagd.

Nu zit ik de voorwaarden door te lezen en zie ik dat Klarna vereist dat “ de goederen zullen niet aan een ander persoon of op een ander afleveradres worden uitgegeven dan door Klarna is goedgekeurd.”  Ook geldt de voorwaarde dat bij bestellingen van meer dan €200 een handtekening vereist is.

 

Wie heeft hier ervaring mee? En betekent dit dat ik standaard moet verzenden met de optie “ niet bij de buren afgeven” en bij bestellingen boven de €200 met handtekening ontvanger?

 

Vroeg me toch al af of die optie “niet bij de buren” in te stellen voor de klant als optie… dat zie ik namelijk nergens.... 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Dennis - hip-pie.nl Heb jij hier toevallig ervaring mee?

Reputatie 3
Badge +2

Ik had in het andere topic al een klein stukje hierover geschreven: https://community.mijnwebwinkel.nl/orders-betalingen-en-verzenden-7/klarna-ervaringen-webwinkels-en-wordt-er-veel-gebruikt-van-gemaakt-541?postid=3292#post3292

Voor zover mij bekend is het voldoende dat je de zending verzend naar het adres, welke door de klant is opgegeven. Sommige klanten geven zelf in de opmerkingen-veld aan dat ze niet wensen dat de zending bij de buren geleverd wordt, hier kan je dan rekening mee houden indien je een koppeling hebt met MyParcel. Je kan dan bij “aangepaste zending” kiezen voor “niet bij de buren”. Vanaf 200 euro zou ik adviseren te kiezen voor een verzekerde zending. Je betaalt hier een kleine meerprijs voor (€ 0,60) maar de zending wordt dan verzekerd tot een inkoopwaarde van € 100,- (hoger is mogelijk tegen een meerprijs). Handtekening voor ontvangst en alleen thuisadres zit automatisch inbegrepen bij een verzekerde zending.

Mijn ervaring met PostNL bezorgers is overigens dat ze zelden rekening houden met “geen burenlevering toegestaan”, maar dat is een ander verhaal...

Badge +2

Ik had in het andere topic al een klein stukje hierover geschreven: https://community.mijnwebwinkel.nl/orders-betalingen-en-verzenden-7/klarna-ervaringen-webwinkels-en-wordt-er-veel-gebruikt-van-gemaakt-541?postid=3292#post3292

Voor zover mij bekend is het voldoende dat je de zending verzend naar het adres, welke door de klant is opgegeven. Sommige klanten geven zelf in de opmerkingen-veld aan dat ze niet wensen dat de zending bij de buren geleverd wordt, hier kan je dan rekening mee houden indien je een koppeling hebt met MyParcel. Je kan dan bij “aangepaste zending” kiezen voor “niet bij de buren”. Vanaf 200 euro zou ik adviseren te kiezen voor een verzekerde zending. Je betaalt hier een kleine meerprijs voor (€ 0,60) maar de zending wordt dan verzekerd tot een inkoopwaarde van € 100,- (hoger is mogelijk tegen een meerprijs). Handtekening voor ontvangst en alleen thuisadres zit automatisch inbegrepen bij een verzekerde zending.

Mijn ervaring met PostNL bezorgers is overigens dat ze zelden rekening houden met “geen burenlevering toegestaan”, maar dat is een ander verhaal...

Dankjewel. Jouw ervaring is dus dat verzending aan het adres wordt geaccepteerd door Klarna.…

Ik had de opties inderdaad in MyParcel gezien. Ik vroeg me alleen af of die ook nog ergens in de opties bij MWW verstopt zaten...

Reputatie 4
Badge +1

Ik had in het andere topic al een klein stukje hierover geschreven: https://community.mijnwebwinkel.nl/orders-betalingen-en-verzenden-7/klarna-ervaringen-webwinkels-en-wordt-er-veel-gebruikt-van-gemaakt-541?postid=3292#post3292

Voor zover mij bekend is het voldoende dat je de zending verzend naar het adres, welke door de klant is opgegeven. Sommige klanten geven zelf in de opmerkingen-veld aan dat ze niet wensen dat de zending bij de buren geleverd wordt, hier kan je dan rekening mee houden indien je een koppeling hebt met MyParcel. Je kan dan bij “aangepaste zending” kiezen voor “niet bij de buren”. Vanaf 200 euro zou ik adviseren te kiezen voor een verzekerde zending. Je betaalt hier een kleine meerprijs voor (€ 0,60) maar de zending wordt dan verzekerd tot een inkoopwaarde van € 100,- (hoger is mogelijk tegen een meerprijs). Handtekening voor ontvangst en alleen thuisadres zit automatisch inbegrepen bij een verzekerde zending.

Mijn ervaring met PostNL bezorgers is overigens dat ze zelden rekening houden met “geen burenlevering toegestaan”, maar dat is een ander verhaal...

Dankjewel. Jouw ervaring is dus dat verzending aan het adres wordt geaccepteerd door Klarna.…

Ik had de opties inderdaad in MyParcel gezien. Ik vroeg me alleen af of die ook nog ergens in de opties bij MWW verstopt zaten...

Dan kies je bij je order in MWW voor ‘Aangepaste zending’, dan zou je dat kunnen kiezen als de zending afwijkt van je standaardzendingen. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik had in het andere topic al een klein stukje hierover geschreven: https://community.mijnwebwinkel.nl/orders-betalingen-en-verzenden-7/klarna-ervaringen-webwinkels-en-wordt-er-veel-gebruikt-van-gemaakt-541?postid=3292#post3292

Voor zover mij bekend is het voldoende dat je de zending verzend naar het adres, welke door de klant is opgegeven. Sommige klanten geven zelf in de opmerkingen-veld aan dat ze niet wensen dat de zending bij de buren geleverd wordt, hier kan je dan rekening mee houden indien je een koppeling hebt met MyParcel. Je kan dan bij “aangepaste zending” kiezen voor “niet bij de buren”. Vanaf 200 euro zou ik adviseren te kiezen voor een verzekerde zending. Je betaalt hier een kleine meerprijs voor (€ 0,60) maar de zending wordt dan verzekerd tot een inkoopwaarde van € 100,- (hoger is mogelijk tegen een meerprijs). Handtekening voor ontvangst en alleen thuisadres zit automatisch inbegrepen bij een verzekerde zending.

Mijn ervaring met PostNL bezorgers is overigens dat ze zelden rekening houden met “geen burenlevering toegestaan”, maar dat is een ander verhaal...

Dankjewel. Jouw ervaring is dus dat verzending aan het adres wordt geaccepteerd door Klarna.…

Ik had de opties inderdaad in MyParcel gezien. Ik vroeg me alleen af of die ook nog ergens in de opties bij MWW verstopt zaten...

Gelukkig maak ik niet vaak mee dat het echt tot een betwisting komt, vaak los je dit soort dingen vooraf op met de klant. Houdt er rekening mee dat je wettelijk verplicht bent aan te tonen dat de zending bij de klant is geleverd. Een track & trace code met de status “afgeleverd” is niet afdoende, een handtekening voor ontvangst is al meer bewijs maar dan moet je aan kunnen tonen dat de handtekening overeenkomt met die van de klant. Nogmaals, gelukkig komt het niet vaak voor, maar indien je een track & trace hebt met de status “afgeleverd” en de zending is onder een bedrag van € 200,-, voldoe je aan de eisen die Klarna stelt en dienen zij dit verder voor je af te handelen. Indien er enige twijfel is aan de hand van de track & trace (deze staat bijv. niet op afgeleverd, maar “onderweg” of een andere status), dan zal Klarna je vragen de factuur te crediteren.

Reageer