Vraag

Klarna dispute resolutions team.

• 24 September 2023
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb vandaag en afgelopen vrijdag een mail gehad, zogenaamd van het klarna dispute resolutions team. Het gekke is dat we geen account hebben bij klarna maar dit aanbieden via Mollie. Ze geven aan dat we een unreplied dispute request hebben met een store code die we ook niet hebben. De mail lijkt te komen van noreply-nl@klarna.nl. Volgens mij is bij klarna alles met .com adressen. Hebben meer mensen dit soort mails gehad? In onze webshop vind ik ook geen enkele melding van klarna disputen. Met klanten ook totaal niks meegemaakt wat een sidpuut nodig zou maken. 

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hey Michel,

Ik heb het ook 1 keer eerder gehad (was achteraf een vergissing van de klant die mijn verwisselde met iemand anders) maar volgens mij  - ook al zit je bij mollie - heb je ook een connectie met klarna. 

Er wordt bij het aanmelden van klarna bij mollie namelijk een nieuw klarna account aangemaakt (voor mij super verwarrend omdat ik ook  zelf bij klarna heb gezeten en ze die accounts niet uitgezet hebben en zelfs gedeeltelijk aan elkaar gekoppeld).

Anyway je kunt ze het beste gewoon bellen (020 – 808 28 53) ← Dat is het nummer voor zakelijke klanten. Als je het uitlegt dan vragen ze om meer info om te checken of jij het echt bent en daarna kunnen ze je extra info over de bestelling geven. Dan kun je zo hopelijk ontdekken om welke bestelling het gaat.

Als het goed is zou je ook bij klarna moeten kunnen inloggen om het dispute te zien/behandelen maar als het - net als bij mij - zelden tot nooit voorkomt dan weet je waarschijnlijk niet eens hoe je daar moet komen en daar kunnen ze je ook mee helpen.

Hoewel ik klarna niet de allerfijnste achteraf betaalmethode vind (en ik het via mollie alleen aanbiedt omdat het verplicht is), is hun helpdesk meestal wel heel prettig/klantvriendelijk.

Hopelijk helpt je dit op weg.

Reputatie 6
Badge +5

Even aanvullend. Een klant kan in zijn of haar klarna account bij een bestelling gewoon aanvinken dat er een probleem is of dat het niet geleverd is etc en op dat moment is er een dispuut. Dat kunnen ze doen zonder je jou direct te bellen/mailen.

Sommige klanten zijn ‘gemakkelijk’ zal ik maar zeggen ;-)

Reputatie 7
Badge +8

Ik zal er morgen achteraan gaan. Wij bieden het ook aan omdat er verplicht een achteraf betaalmethode moet zijn inderdaad.

Reputatie 7
Badge +8

Halve ochtend aan het bellen geweest. Eerst klarna toen mollie en weer naar klarna. Een tip voor iedereen die via mollie klarna aanbiedt. Je kunt met het email adres dat je voor mijnwebwinkel gebruikt om in te loggen ook bij klarna inloggen. Je moet dan wel even aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent bij het inlogscherm van het klarna merchantcentre en een nieuwe maken. Hier kun je meteen instellen dat je de mails van disputen meteen ontvangt en niet 3 dagen voor de einddatum!. Bij ons blijkt een "klant" die we via een eigen creditfactuur zijn retouren hebben terugbetaald ook bij klarna geld teruggehaald te hebben. Was dus meteen de laatste keer dat we proberen om een klant zo snel mogelijk te helpen op deze manier. 

Reputatie 6
Badge +5

Fijne klant zeg :(

Reputatie 7
Badge +8

Ja inderdaad. Ik wacht even af wat klarna nog kan en wil doen en anders gaan we toch maar eens bellen met de betreffende persoon. Zal allemaal niet veel uithalen maargoed.

Reageer