Vraag

Klanten ontvangen geen orderbevestiging

• 4 April 2022
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Ik heb vandaag al van 3 klanten de vraag gekregen of hun bestelling wel correct is doorgekomen omdat ze geen orderbevestiging ontvangen. De bestellingen zijn aan mijn kant wel correct doorgekomen en ik heb geen foutmelding ontvangen over het niet kunnen afleveren van de mails.

Enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben? Ik krijg deze vraag heel af en toe wel vaker of een order correct is doorgekomen omdat er geen orderbevestiging ontvangen is, maar nooit meerdere keren op 1 dag...

5 reacties

Reputatie 4
Badge +5

9 van de 10 keer bij mij is het bij microsoft mails (dus hotmail, outlook, live etc). 
Daar zit veel vaker dan bij andere mail-adressen vertraging (soms wel enkele uren) en staan ze ook vaker in de junkfolder.

Waarom is mij onduidelijk maar het lijkt alsof microsoft de mails van Mijnwebwinkel strenger behandelt dan standaard.

9 van de 10 keer bij mij is het bij microsoft mails (dus hotmail, outlook, live etc). 
Daar zit veel vaker dan bij andere mail-adressen vertraging (soms wel enkele uren) en staan ze ook vaker in de junkfolder.

Waarom is mij onduidelijk maar het lijkt alsof microsoft de mails van Mijnwebwinkel strenger behandelt dan standaard.

Bij deze 3 gevallen waren het 2x @gmail.com en 1x @outlook.com. Dus die van outlook zou dan duidelijk zijn. Maar raar dat dit ook bij gmail het geval is. 

Reputatie 4
Badge +5

Inderdaad. Bij gmail heb ik dat nooit. (tenzij er inderdaad iets van een storing is geweest of zo)

Reputatie 5
Badge +6

@BEJ Ik zie dat verder alles goed staat ingesteld voor het verzenden van orderbevestigingen. Is de mail ook niet in de spam terecht gekomen? Heb je eventuele nog de mogelijkheid om met een persoonlijk Gmail/Hotmail-account te testen of je een orderbevestiging ontvangt?

Reputatie 4
Badge +5

@Arjan  Dit soort dingen gebeurt gewoon af en toe ook al staat alles goed ingesteld.

Ik krijg zulke meldingen ook van klanten en ik vraag dan ook altijd eerst om de spam te controleren maar soms hebben ze gewoon nooit een mail gekregen (we checken dan ook op spelfouten in de mail).

Om dan de verzendbevestigiging vervolgens wel te ontvangen.

Ik heb het heel af en toe zelf ook, dat ik geen mailtje krijg bij een bestelling. Dat gebeurt niet vaak maar toch 1 of 2 keer per maand. 

Reageer