Vraag

Klant weigeren

• 11 November 2022
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Is het mogelijk om een klant te ‘weigeren’? Technisch gezien.

Ik heb een klant die nu tot 2x toe (2 verschillende dagen) 6-7 of meer bestellingen probeert te plaatsen in een half uur. Deze orders probeert hij met paypal te betalen maar ze komen nooit door. Ik heb al contact met de klant gezocht maar er komt geen reactie. 

Vervolgens komt er net wel een order van hem binnen bij betaald, de status is echter grijs en ook bij paypal is geen transactie te vinden.

In de tussentijd krijg ik ook wel afgeronde orders van andere klanten waardoor ik de ordernummers niet kan corrigeren. Normaal annuleer ik niet afgeronden bestellingen en pas ik de nummers aan. Dat is nu echter niet mogelijk.

Iemand tips/ideeen? 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat je dat niet kunt. Hooguit kun je een klant account verwijderen maar die maken ze zo weer nieuw. Officieel mag je geen orders verwijderen van de belastingdienst. Ik heb ook weleens mensen die via klarna niet betaald krijgen. Deze orders zet ik na een paar dagen op geannuleerd. Dan blijven mijn ordernummers netjes doorlopen en kan ik nog aantonen dat deze orders nooit betaald zijn.

Badge +1

Is het mogelijk om een klant te ‘weigeren’? Technisch gezien.

Ik heb een klant die nu tot 2x toe (2 verschillende dagen) 6-7 of meer bestellingen probeert te plaatsen in een half uur. Deze orders probeert hij met paypal te betalen maar ze komen nooit door. Ik heb al contact met de klant gezocht maar er komt geen reactie. 

Vervolgens komt er net wel een order van hem binnen bij betaald, de status is echter grijs en ook bij paypal is geen transactie te vinden.

In de tussentijd krijg ik ook wel afgeronde orders van andere klanten waardoor ik de ordernummers niet kan corrigeren. Normaal annuleer ik niet afgeronden bestellingen en pas ik de nummers aan. Dat is nu echter niet mogelijk.

Iemand tips/ideeen? 

Bij de bestelling staat boven de adres gegevens een gevaren driehoek. Als je deze aanklikt kun je misbruik melden, ik neem aan dat dit hier wel onder valt, zeker omdat de klant niet reageert en een puinhoop maakt van je volgorde ordernummers.

Reputatie 2
Badge +2

Orders mag je niet verwijderen/aanpassen. Je dient ze te verwerken in je administratie, en technisch gezien moet er een creditfactuur tegenover staan. Maar ik zou ze in de administratie op 0 zetten, aangezien er niet achteraf gefactureerd kan worden.