Beantwoord

Keuze Mollie of Klarna.. kleine onderneming

• 17 February 2021
  • 21 reacties
  • 408 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Ik dien een betaalkeuze te kiezen. Zelf heb ik al een Mollie account.

Ik kan tussen Klarna kiezen of Mollie ( of zelfs Klarna bij mollie zelf )?

Wel heb ik een kleine onderneming daar met kleine omzet bedragen. Welke keus is dan het voordeligst voor mij ? Kunnen jullie helpen?

icon

Beste antwoord door Nanaas 18 February 2021, 17:03

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +9

We hebben begin deze maand (pas) Klarna geactiveerd via Mollie.. gewoon makkelijk alles bij 1 betaalprovider. Wettelijk moet je een betaalkeuze aanbieden om achteraf te betalen en als ‘test’ voor deze optie gekozen. De eerste paar orders zie je alleen maar de kosten die je (extra) moet betalen :thinking:maar het verbaasd me wel hoeveel klanten voor deze betaaloptie kiezen. Je kan altijd nog beslissen of je voor Klarna laat betalen, doen ook veel winkels ca. €1,50-€1,95 of uitzetten na een maand als het toch niet bevalt. 

Succes met beslissen! Soms moet je het ook gewoon even proberen en ervaren.

Reputatie 1
Badge +2

@CountryatHome dank voor je bericht en toelichting. Fijn om te horen!

Hoe bevalt het account van Mollie, goed? Want je merkte dat het fijner was om ook Klarna diensten aan te bieden. Was hier vraag naar?

Reputatie 6
Badge +9

Zeker, Mollie bevalt prima. Nooit vraag naar Klarna of Afterpay gehad, is voor nu even testen of het een meerwaarde is. 

Reputatie 1
Badge +2

@CountryatHome oke, dat is fijn om te weten. Ik heb altijd op een andere manier gebruik gemaakt van mollie, ( facturatie direct online betalen ) en dat bevalt prima. Ik moet nu voor mijn webshop een betaalmethode kiezen en twijfel dus… Weet jij zo de kosten die er zijn als ik nu voor mollie ga.. Is dat standaard €0,29 per transactie?

Reputatie 6
Badge +9

@hetsnoeptafeltje-shop Zou even navraag doen bij de verschillende betaalproviders en kijken wat er bij je past. Het is wel makkelijk als je toch al een Mollie-account hebt, evt daarna even verder kijken, je kunt zo overstappen. 

Reputatie 1
Badge +2

@CountryatHome ja, ik vraag me dan echt af wat het verschil tussen die 2 is… 

Reputatie 1
Badge +2

@CountryatHome enig idee wat Klarna nou echt kost als je daar bijvoorbeeld via Ideal wilt betalen?

Ik heb producten van €2,75 per stuk bijvoorbeeld, om daar nou bij verkoop €0,29 voor te moeten afdragen naar Mollie voor de transactie vind ik ook zo wat.. Heb je tips ?

Reputatie 7
Badge +8

Wij gebruiken klarna via mollie. We berekenen de kosten van klarna (€1 × 2,99%) door op de bestelling. Voor ideal rekenen we geen kosten door. Toch wordt 10 tot 15% met klarna betaald. Het systeem van Mollie is makkelijk en overzichtelijk vindt ik. Ik weet zo niet of klarna zelf minder vraagt voor ideal betalingen t.o.v. mollie. 

Reputatie 2
Badge +2

Wij gebruiken Mollie. Ideaal, alle betaalmogelijkheden bij elkaar. Ook Klarna, deze wordt echt veel gebruikt bij ons. Dus het is zeker een aanrader.

Wij vragen geen extra kosten voor deze betaalmogelijkheden.

Reputatie 1
Badge +2

@Michel vG & @Stoere Store dank voor jullie antwoorden. Ik heb toch besloten om bij Mollie te blijven en in eerste instantie te gaan voor ideal betalingen. Klarna is achteraf betalen toch?

Tevens probeer ik nu bij mijn betaal methode de API keys van mollie in te vullen maar hij blijft maar een fout meldingen geven van ‘ Er ging iets mis bij het opslaan, probeer het nog eens. Wat moet ik hier mee doen?

Reputatie 5
Badge +6

In elk geval een goede keuze … als je al Mollie hebt waarom overstappen … je kunt Klarna aan en uitzetten … heb jke in elk geval alleen Mollie als betaalkeuze aanstaan … dan moet je de API kunnen bewaren.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zit ook al jaren bij Mollie, en een paar weken geleden heb ik daar ook Klarna geactiveerd. Wordt ook al wel gebruik van gemaakt door mijn klanten! :wink:  Ik bereken overigens een vergoeding van € 1,50 aan mijn klant om achteraf via Klarna te kunnen betalen. Voor iDEAL-betalingen vraag ik geen extra kosten.

Reputatie 1
Badge +2

@Windsurfer ja heb ik, alleen krijg ik dus die melding waar ik het over had. @Nanaas ik zie via Mollie bij Klarna achteraf betalen inderdaad de €1,00 + 2,99%. Waar is die % op gebaseerd? Op je verkoop bedrag ?

Reputatie 7
Badge +8

Ja die 2,99% is wat klarna extra rekend over het bedrag. De klant heeft eigenlijk na betaling en bedrag open staan bij klarna. Als klanten met klarna via mollie etalen moet je niet vergeten om bij de betaalgegevens bij je order op innen te drukken.

Reputatie 6
Badge +9

Ben er nog niet zo uit of we het ‘kosteloos’ laten of we er een (klein) bedrag aankoppelen. Het is echt het gemak denk ik dat klanten voor Klarna kiezen. Deze maand is de testmaand, we zullen het zien.. 

@hetsnoeptafeltje-shop alle transacties kosten geld, zelfs een banktransactie 😉 

Reputatie 7
Badge +9

@Windsurfer ja heb ik, alleen krijg ik dus die melding waar ik het over had. @Nanaas ik zie via Mollie bij Klarna achteraf betalen inderdaad de €1,00 + 2,99%. Waar is die % op gebaseerd? Op je verkoop bedrag ?

Ja, die is gebaseerd op het verkoopbedrag. Maar die bereken ik dus niet door aan mijn klant. :wink:

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Heb je nog steeds Klarna via mollie? Zo ja, hoe bevalt het? Ik overweeg het ook toe te voegen aan mijn winkel. Ben nog een beetje huiverig als ik al die voorwaarden van Klarna lees. 
Is er iets waar ik op moet letten? Wat reken je ervoor? Ik ga het wel doorrekenen aan de klant. Ik verwacht dat klanten met een hoog order bedrag er gebruik van maken. 

Reputatie 6
Badge +9

@CountryatHome Heb je nog steeds Klarna via mollie? Zo ja, hoe bevalt het? Ik overweeg het ook toe te voegen aan mijn winkel. Ben nog een beetje huiverig als ik al die voorwaarden van Klarna lees. 
Is er iets waar ik op moet letten? Wat reken je ervoor? Ik ga het wel doorrekenen aan de klant. Ik verwacht dat klanten met een hoog order bedrag er gebruik van maken. 

Hi @DeViltwinkel jaa zeker, bevalt prima! Heb het afgelopen jaar niet 1! keer iets gehad, alles verloopt vrij soepel. Met verbazing geconstateerd dat er heel veel klanten gebruik van maken, juist bij lagere order bedragen. Probeer het gewoon even, je hoeft echt niet huiverig te zijn, althans ik zou niet weten waarvoor. Je kunt het altijd weer uitzetten, ik reken €1,95 

Reputatie 5
Badge +6

@CountryatHome Dat is goed om te horen! Ik heb de aanvraag inmiddels lopen.

Reputatie 7
Badge +8

Wij hebben ook sinds het begin klarna via mollie. Wordt regelmatig gebruikt en tot nog toe niks te klagen gehad. We rekenen de kosten van klarna gewoon door. Voor ideal reken we niks, de keuze is aan de klant. 

Badge

We gebruiken al jaren Mollie. Dit bevalt uitstekend en hebben daarom gekozen voor Klarna via Mollie. Er kiezen toch best veel mensen voor Betalen achteraf. En dat terwijl we de klant het volledige bedrag laten betalen dat er bovenop komt. Je kunt het ook omdraaien; als je direct betaalt is dat voordeliger. 

Reageer