Vraag

Kan kant bedrag iDealbetaling aanpassen?

• 25 November 2021
  • 18 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Zonet heb ik een bestelling ontvangen, de betaling is voldaan met iDeal. Het betaalde bedrag komt niet overeen met het totale factuurbedrag. Het verschil zit 'm in de verzendkosten. Totale bedrag is € 41,71, er is € 37,76 betaald. Dit is zowel zichtbaar in de Backoffice als in m'n Mollie account. 

Weet iemand of klanten het bedrag in de iDeal omgeven kunnen aanpassen voordat ze het overmaken? Dit zou een slinkse manier kunnen zijn om de verzendkosten niet te hoeven betalen.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Als de klant eenmaal op de ideal pagina is zou dit niet moeten kunnen lijkt me. Die pagina is volgens mij van mollie of klarna, net wat je gebruikt. Die krijgt de gegevens van de bestelling door via de api-koppeling neem ik aan. Dan is alleen nog de bankrekening e.d. doir de klant in te vullen. 

Reputatie 3
Badge +4

Klant geeft aan gewoon de QR code te hebben gescand in de iDeal omgeving. Hoe kan het dan toch zijn dat het bedrag niet overeenkomt? Is hier een andere verklaring voor te bedenken?

Reputatie 6
Badge +7

@Ebbe ik lees nu meerdere problemen die met de verzendkosten te maken hebben. Ook bij de retouren gaat het mis met de verzendkosten. Er lijkt dus toch ergens iets niet goed te zitten.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Georgette,

Wat is het ordernummer waarbij dit fout is gegaan? Dan kijk ik even met je mee.

@Jacqueline 

Er speelt inderdaad momenteel ook een probleem bij het achteraf toevoegen van verzendkosten aan (retour)orders. We werken hiervoor aan een oplossing!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @Georgette,

Wat is het ordernummer waarbij dit fout is gegaan? Dan kijk ik even met je mee.

@Jacqueline

Er speelt inderdaad momenteel ook een probleem bij het achteraf toevoegen van verzendkosten aan (retour)orders. We werken hiervoor aan een oplossing!

Het is niet alleen het achteraf toevoegen. Als de klant de hele bestelling terugstuurt moet het hele bedrag inclusief verzendkosten terugbetaald worden. Maar op de creditnota komt alleen het bedrag van de artikelen en zo komt het ook in de boekhouding. Maar die verzenkosten moeten wel terugbetaald worden. Daar moet ik nu dus een aparte creditnota voor maken in mijn boekhouding.

Reputatie 3
Badge +4

@Arjan het gaat om ordernummer 20211761.

Reputatie 3
Badge +4

He shit, ik heb er nog een ontvangen met hetzelfde probleem. Ordernummer 20211769.

Reputatie 3
Badge +4

En nog een, 20211771 :( Kan dit probleem svp zo spoedig mogelijk opgelost worden, dit is enorm vervelend!

Reputatie 5
Badge +6

Ik kan helaas niet zien waar dit aan ligt… ik heb het gemeld aan onze ontwikkelaars en zij gaan ermee aan de slag. We zullen het hier even terugkoppelen als we het probleem hebben kunnen identificeren en verhelpen.

Reputatie 3
Badge +4

@Arjan kan het te maken hebben met het gebruik  van de kortingscode? We verzenden gratis vanaf € 39,00. Het bedrag vóór de kortingscode is bij alle orders waar het misgaat boven de € 39,00, de verzending is dan dus gratis. Ná het invoeren van de kortingscode is het bedrag minder dan € 39,00 en moeten er dus € 3,95 aan verzendkosten bij. Elke keer is het verschil € 3,95. Er wordt dus elke keer € 3,95 (bedrag dat we rekenen aan verzendkosten) te weinig betaald. Ik hoop dat dit heel snel opgelost wordt, want elke keer klanten mailen met een betaalverzoek is ontzettend vervelend.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Georgette,

Dat vermoeden hebben we wel, dat het daarmee te maken heeft. We snappen heel goed dat dit erg vervelend is, maar we moeten dit nog verder onderzoeken dus we komen hier later nog bij je op terug.

Reputatie 1
Badge +1

Ik zie nu dat wij dit probleem ook hebben, na het gebruik van een kortingscode worden de verzendkosten niet doorberkend via iDeal. Ordernummer: 100011450

Reputatie 1
Badge +1

Het probleem lijkt opgelost te zijn

Reputatie 3
Badge +4

@Arjan hoe lang moet dit nog duren? Ik heb nog niks gehoord over dat het probleem opgelost zou zijn. 

Inmiddels ontvang ik net nog een order waarbij de verzendkosten niet worden doorberekend na gebruik kortingscode. Dit is dus een ander probleem zoals eerder. Toen werden de verzendkosten wel berekend, alleen kwamen het orderbedrag niet overeen met het betaalde bedrag. In dit geval worden de verzendkosten helemaal niet doorberekend en dus ook niet betaald. 

Het begint inmiddels erg te frustreren dat ik bij elke order alles 10 keer moet checken en vervolgens mijn klanten hiermee moet lastigvallen.

Graag een reactie en oplossing!

Reputatie 6
Badge +9

Wij hebben hier op 10 dec ook al een melding over gemaakt. Een klant gebruikte een kortingscode en de bestelling gaf de verzendkosten wel aan alleen de iDeal betaling werd gedaan zonder die verzendkosten, heel bijzonder.

Reputatie 3
Badge +4

Reputatie 3
Badge +4

Ik verzend gratis vanaf € 39,00. Maar natuurlijk wel € 39,00 ná de korting. Hier had dus € 3,95 gerekend moeten worden als verzendkosten.

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Deze bug is opgelost, maar let op: de verzendkosten worden zoals vanouds op het subtotaal gebaseerd. Hierdoor kan het dus bij gebruik van kortingscodes voorkomen dat een klant gratis verzending krijgt, terwijl het totaalbedrag lager is dan het minimum bestelbedrag voor gratis verzending.

Bij de bug werden deze verzendkosten alsnog berekend in de factuur. Met deze fix hebben we er dus voor gezorgd dat de factuur en het betaalde bedrag weer met elkaar matchen. Laat gerust een comment achter als je hier nog vragen over hebt.

Reageer