Vraag

Kalender / Tijd

• 1 juni 2021
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Goedenavond!

Ik ben zojuist lid geworden aangezien wij tegen wat problemen lopen. Het instellen van de site gaat redelijk goed en snel, maar voor de webshop die ik voor het nieuwe bedrijf van mijn zusje maak is het cruciaal dat men meer opties krijgt ná het vullen van de winkelwagen.

ik heb meerdere sites gezien hier die ook MijnWebWinkel gebruiken als host die deze broodnodige functies wél hebben en ik hoop dat jullie met mij kunnen delen hoe ik dit instel.

zij wil 

1. Nadat men een keuze gemaakt heeft van een artikel dat men er meteen 1-3 suggesties bij krijgen die passen bij het product
  2. Belangrijk: Nadat men klaar is en naar bestellen gaat er óf maar paar Postcodes opties zijn (max. bezorgenadres) óf regio kunnen kiezen
  3. ERG Belangrijk: Een kalender/tijdvak kiezen. Bijvoorbeeld, men kiest een gerecht en moet dan kiezen hoe laat (tijdvak) en wanneer het bezorgd moet worden.

Vooral de laatste erg veel moeite met een oplossing te vinden. De suggesties die is las over Standaard Teksten/Bestelproces kan ik helaas weinig mee.

Alvast bedankt!

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
  1. Onder Instellingen - Modules - Bijpassende artikelen kun je aangeven of bijpassende artikelen getoond moeten worden. Bij een artikel kies je dan aan de rechterzijde bij het pijltje op ‘Bijpassende artikelen’ om daar artikelen aan toe te voegen die moeten worden weergegeven. Bij Standaardteksten - Artikelen, kun je de tekst ‘Klanten kochten ook’ rechts de tekst vervangen door iets anders, bijvoorbeeld ‘Ook lekker erbij:’ of wat dan ook. 

2. Binnen Mijnwebwinkel is dit niet ingebouwd. Bij het invullen van de postcode wordt enkel gecheckt of de postcode juist is, maar niet of het in een bepaald gebied valt. 

3. Voor zover ik weet is dat ook niet mogelijk om toe te voegen. Je kunt enkel bezorgmoment van je verzendpartner kiezen (bijv. PostNL), maar daar heb je als maaltijddienst niets aan. Je kunt wel klanten bij 'Opmerkingen’ een voorkeurstijd door laten geven. Dit kun je omschrijven in de tekst bij je winkelwagen en/of bestelproces. En bij Standaardteksten - Bestelproces: klantgegevens kun je de tekst ‘Eventuele opmerkingen’ dan bijvoorbeeld veranderen in ‘Voorkeur afhaaltijd’. Maar daar kun je weinig mee gaf je al aan. :wink:  Ben bang dat er op het moment geen andere optie is. 

Hartstikke bedankt voor snelle reactie!

Op deze manier lijkt het ons enigzins gelukt te zijn… nu nog wachten op alle bureaucratie van de KvK en banken etc… :laughing:

Weet jij toevallig ook of het mogelijk is een nieuwe pagina aan te maken met formulieren zoals op de Contact pagina standaard is ? Bijvoorbeeld een pagina waardoor ik om gegevens kan vragen als mensen voor Feesten & Partijen willen boeken etc. ?

Nogmaals dank !

Reputatie 6
Badge +8

Hartstikke bedankt voor snelle reactie!

Op deze manier lijkt het ons enigzins gelukt te zijn… nu nog wachten op alle bureaucratie van de KvK en banken etc… :laughing:

Weet jij toevallig ook of het mogelijk is een nieuwe pagina aan te maken met formulieren zoals op de Contact pagina standaard is ? Bijvoorbeeld een pagina waardoor ik om gegevens kan vragen als mensen voor Feesten & Partijen willen boeken etc. ?

Nogmaals dank !

Graag gedaan! Goed dat het bijna van start kan gaan. :thumbsup_tone1:

Je kunt één pagina kiezen voor het contactformulier, dus dat is helaas niet mogelijk. Je zou dan op de desbetreffende pagina kunnen doorlinken naar de contactpagina.

Wat jammer is, is dat je bij het contactformulier bijvoorbeeld niet kunt aangeven waar je vraag of bericht over gaat. Dus dat er een keuzelijstje bij zit die je als winkelier kunt invullen met bijvoorbeeld ‘Reeds geplaatste bestelling', ‘Feesten en partijen’ (in dit geval), ‘Offerte aanvraag’. Dat zou het namelijk voor je kunnen oplossen. :blush:  Maar ik geloof niet dat dat op korte termijn een optie is, weet jij toevallig @Ebbe of dit iets is waar meer mensen om vragen?

Reputatie 7
Badge +16

Nee, dat staat momenteel niet op de planning om te ontwikkelen. Ik snap het punt, ik heb het nog niet vaker gehoord. Wellicht dat diensten buiten ons platform kunt gebruiken, zoals Google Forms of Jotforms. Het nadeel wel is dat je klanten dan naar een andere link verwijst. Deze formulieren kunnen niet geïntegreerd worden in de shop. 

Reputatie 7
Badge +16

@FUB4R1983 @Nanaas wat betreft punt 3, er is nog een alternatief die je eventueel kunt gebruiken. Dit is een externe tool waar je wel voor moet betalen, maar ik wil hem jullie niet onthouden. Je kunt gebruiken maken van Salonized. Ik heb in de bijlage een handleiding toegevoegd. Voor een voorbeeld kun je deze shop bekijken.

Groet,
Ebbe

Reageer