Vraag

Inhoud mail "Vooraf Betalen".

• 18 mei 2021
  • 5 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik kan even nergens meer vinden hoe ik de inhoud van de mail kan veranderen die klanten krijgen als ze kiezen voor “Vooraf overmaken”.

Weet iemand waar dat zit?

En wat doen jullie als een bedrijf iets heeft besteld en 1 x per week zijn betalingen doet en daarmee jouw betalingstermijn overschrijd. 
Een klant had dinsdag iets besteld en er zou maandag betaald worden. Nog niks ontvangen. Weer mailen. O nee, wordt toch na de Pinksteren, of dat een probleem was. 
Nou eerlijk gezegd vind ik dat een probleem ja. Ik stel niet voor niks zo’n termijn in, omdat ik niet steeds achter een betaling aan wil gaan. Komt echt niet op een dagje ofzo hoor. 
Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes Kirsten Balkenende
De Viltwinkel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Kirsten,

Volgens mij kan je de tekst aan passen bij Standaard Teksten dan naar Order status e-mails. Bijna onderaan zie de teksten voor de mails vooraf overmaken.

Op jouw andere vraag kan ik je geen antwoord geven. Ik lever pas als de betalingen ontvangen zijn en als klanten achteraf betalen dan lever ik alleen uit als de status via Klarna goedgekeurd is. Zo hoef ik nooit achter betalingen aan.

Groetjes,
Bianca

Reputatie 4
Badge +6

Ik werk ook met Klarna achteraf betalen en dat bevalt mij prima. Ik hoef nooit achter een betaling aan en je biedt je klant toch de mogelijkheid om achteraf te betalen.

Reputatie 2
Badge +1

Ik werk zelf alleen met vooraf betalen. De meeste klanten betalen met IDEAL. Een enkele klant kiest voor “vooraf overmaken”. Daar ging eigenlijk mijn vraag over. Was niet helemaal duidelijk zie ik. 
Meestal betalen die ook snel, en ik verzend pas na ontvangst van betaling. 
Met achteraf betalen werk ik niet. Daar ben ik denk ik veel te klein voor en klarna brengt ook weer kosten met zich mee. Maar misschien moet ik het toch weer eens onderzoeken na jullie positieve ervaringen. 

O, en ik zie het nu inderdaad. Staat helemaal onderaan voor het “vooraf overmaken” in Standaard Teksten. Bedankt!!

Reputatie 6
Badge +8

Ik werk zelf alleen met vooraf betalen. De meeste klanten betalen met IDEAL. Een enkele klant kiest voor “vooraf overmaken”. Daar ging eigenlijk mijn vraag over. Was niet helemaal duidelijk zie ik. 
Met achteraf betalen werk ik niet. Daar ben ik denk ik veel te klein voor en klarna brengt ook weer kosten met zich mee. Maar misschien moet ik het toch weer eens onderzoeken na jullie positieve ervaringen. 

O, en ik zie het nu inderdaad. Staat helemaal onderaan voor het “vooraf overmaken” in Standaard Teksten. Bedankt!!

Mijn webshop is ook niet perse groot en ik werk ook met Klarna om achteraf te betalen. Je bent volgens mij zelfs verplicht om een achteraf betaaloptie aan te bieden. :blush:

Voor ‘Vooraf overmaken’ heb ik niet echt een betaaltermijn, als ze niet betalen, verzend ik niets. En als zij later betalen, verzend ik pas later. :sweat_smile: Overigens heb ik mijn betaaltermijn op de factuur vermeldt. Heb jij dat ook gedaan?

Reputatie 4
Badge +6

Met de Klarna checkout is dat niet duur hoor. Het hangt een beetje van je gemiddelde orderbedrag af. Als je orders onder de 25 euro zijn, is de Klarna checkout zelfs goedkoper dan iDeal via Mollie bijvoorbeeld.
En het is inderdaad verplicht om een achteraf betaaloptie aan te bieden.

Reageer