Vraag

Hoe zouden jullie dit afhandelen?

• 5 juni 2020
  • 7 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik kreeg een tijd geleden een bestelling van een Belgische klant binnen.
Helaas heeft ze haar adres verkeerd ingevuld, waardoor het pakket terug is gestuurd.
Dat betekent 2x verzendkosten België en geen levering.
Ze wil het alsnog hebben.
Dat wordt dan 3x verzendkosten, die iemand zal moeten betalen.

Ik weet niet hoe ik het het beste af kan handelen.
Alle geld terugstorten en opnieuw laten bestellen, als ze het nog wil hebben?
Het geld min 1x verzendkosten terug laten storten (zij maakte de fout) en ze zoekt het voor de rest uit?
Opnieuw versturen, na het betalen van 1x extra verzendkosten?
Om eerlijk te zijn vrees ik dat ze niet thuis zal zijn bij een nieuwe verzending en dat het dan alweer terugkomt en zitten we met 4x verzendkosten buitenland. 
Wat is wijsheid?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi Emma,

Dat is een lastige situatie. Had ik nu maar een webshop, dan kon ik mijn ervaring met je delen :see_no_evil:@powerfulproducts.nl, hoe zou jij hier mee omgaan?

Reputatie 3
Badge +2

Ja heel vervelend en lastig. Juridisch gezien moet ook als het pakket geweigerd of niet afgeleverd kan worden het volledige bedrag retour storten incl transportkosten. Ondanks dat het de klant zelf hun fout is.( Is dit gewoon heel zuur) Als de klant de bestelling het als nog wil hebben. Kun je het niet weigeren. Wat je wel zou kunnen doen als je er echt geld op toe gaat leggen. Proberen de klant 1 x extra transportkosten wil betalen omdat het min of meer ook hun fout is. ( Het blijft lastig maar als je een beetje een gun factor hebt) En anders het product op uitverkocht zetten een tijdje. Bij verzending heeft ze dan wel de track&trace zodat ze het pakket kan volgen en jij ook en als het dan op een depot ligt kun je haar bellen zo dat ze het op gaat halen. 

Wij hebben dit ook een tijd geleden gehad. Een pakket naar Frankrijk verzonden en heeft wel €55,- gekost. En de klant wilde het retour doen en had een familie lid die het weer meenam naar Nederland en kon het dus ons retour sturen voor € 6,99   

Reputatie 1
Badge

Ik heb haar uiteindelijk haar aankoopkosten terugbetaald en heb voor de rest geen contact meer opgenomen.
Het artikel is weer in de webwinkel te koop.
Mogelijk zou ze opnieuw kopen, met het juiste adres, maar ik weet niet of ik daar zin in heb, dus heb ik niet gemaild.
Straks is ze niet thuis voor de levering en komt het weer terug.

Er zijn geloof ik nog steeds veel pakketpunten in België dicht.
Vandaag weer een duur pakket die richting uit gestuurd. Andere klant.
Hopelijk zullen ze thuis zijn voor het leveren. 

Ik kijk of ze zelf contact opneemt, maar ik was er wel flauw van.
Ze was wel een beleefde klant, had excuses aangeboden, dus ik dacht ik betaal gewoon het aankoopbedrag terug en laat ik het daar bij.
Ik had anders denk ik terugbetaald min 1x verzendkosten

Reputatie 1
Badge

Wij hebben dit ook een tijd geleden gehad. Een pakket naar Frankrijk verzonden en heeft wel €55,- gekost. En de klant wilde het retour doen en had een familie lid die het weer meenam naar Nederland en kon het dus ons retour sturen voor € 6,99   

Bij een normale retourzending, zijn de kosten voor de verzender aka klant. 
Bij zaken zoals niet thuis zijn, niet ophalen van het postkantoor, weigeren aan de deur e.d. is het een twijfelgeval. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb haar uiteindelijk haar aankoopkosten terugbetaald en heb voor de rest geen contact meer opgenomen.
Het artikel is weer in de webwinkel te koop.
Mogelijk zou ze opnieuw kopen, met het juiste adres, maar ik weet niet of ik daar zin in heb, dus heb ik niet gemaild.
Straks is ze niet thuis voor de levering en komt het weer terug.

Er zijn geloof ik nog steeds veel pakketpunten in België dicht.
Vandaag weer een duur pakket die richting uit gestuurd. Andere klant.
Hopelijk zullen ze thuis zijn voor het leveren. 

Ik kijk of ze zelf contact opneemt, maar ik was er wel flauw van.
Ze was wel een beleefde klant, had excuses aangeboden, dus ik dacht ik betaal gewoon het aankoopbedrag terug en laat ik het daar bij.
Ik had anders denk ik terugbetaald min 1x verzendkosten

Ja het blijf lastig en heel vervelend. Het kost je als webwinkelier een hoop tijd en geld wat je weer op andere zaken moet compenseren. Helaas hoort dat er wel een beetje bij. Kun je dan niet beter even levering naar Belgie stopzetten ? Ik moet zeggen deze problemen hebben wij niet. En we verzenden met postnl naar Belgie 

Reputatie 1
Badge

Ik kijk het even aan. De meeste verzendingen naar BE gaan goed. Ongeveer een klant in de 6 of 7 is een Belg. Dus Ik hou ze even aan. Ook NL-ers kunnen een fout adres invullen. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik kijk het even aan. De meeste verzendingen naar BE gaan goed. Ongeveer een klant in de 6 of 7 is een Belg. Dus Ik hou ze even aan. Ook NL-ers kunnen een fout adres invullen. 

Klopt bij twijfel kijk ik zelf ook altijd even mee via google of streetvieuw of bel de klant klopt dit adres ? En tegenwoordig kun je het beste Appen. Reageren mensen beter als bellen nemen ze nooit op. Mag ik vragen wat je shop is ben wel benieuwd ?

Reageer