Vraag

Hoe stel ik voorschot facturen in bij bestellen?

• 4 maart 2021
  • 3 reacties
  • 24 Bekeken

Onze levertijd kan snel een 6 weken duren na bestelling. 

Daarnaast zijn de producten ook prijzig, dus ik kan mij inbeelden dat vooraf 100% betalen, zonder zicht te hebben op de leverdatum voor veel mensen een brug te ver is. 

Dus werken wij meestal met voorschotfacturen van bijvoorbeeld 10 of tot 30% Het saldo is dan te betalen  voor de levering.

Hoe zou ik dit in mijn webwinkel kunnen instellen?

mvg

Johan 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hier hebben wij niet echt een functie voor. Die gaat dus niet automatisch. Ik denk dat de beste optie is om ‘betalen via factuur’ aan te bieden en vervolgens de situatie duidelijk te communiceren. @powerfulproducts.nl heb jij misschien nog ideeën over hoe je dit kunt aanpakken? 

Maar dan ga je nog veel deals mislopen omdat mensen niet direct gaan betalen. En kan je om de haverklap creditnota’s zitten opmaken. 

Ook al hebben ze een akkoord gegeven. Je kan er moeilijk achteraan gaan als ze geen aanbetaling doen. 

Reputatie 6
Badge +8

Maar dan ga je nog veel deals mislopen omdat mensen niet direct gaan betalen. En kan je om de haverklap creditnota’s zitten opmaken. 

Ook al hebben ze een akkoord gegeven. Je kan er moeilijk achteraan gaan als ze geen aanbetaling doen. 

Dit hebben wij ook. Wij vermelden ook duidelijk dat pas na bestelling/betaling het product in bestelling genomen gaat worden. en dat een bepaalde levertijd op zit. Wij geven daarin vaak wel hele scherpe prijzen. Wij hebben het geluk dat er geen concurrenten die het wel sneller kunnen leveren. 

Reageer