Vraag

Gratis verzenden op 1 artikel

• 8 June 2022
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Hoi, ik wil graag  bij mijn andere webshop Hippe poppenhuizen (tijdelijk) op 1 artikel gratis verzenden, dit is voor een doneeractie. Ik begrijp dat ik dat kan invullen bij gratis verzenden op 0 te zetten enz....maar dat zou betekenen dat ik ongeveer 500 producten moet aanpassen en na drie weken weer alles aanpassen. Want anders berekend hij helemaal geen verzendkosten! 

Een kortingscode aanmaken wordt ook weer lastig, klant vergeet dat weer in te vullen, gaat mij weer mailen, kost weer tijd enz...is er een andere oplossing?

Ik begrijp ook dat het nog steeds niet mogelijk is om per artikel een korting te geven, dat zou in dit geval ook de oplossing kunnen zijn. Vind dit echt heel jammer, bij mijn vorige provider had ik dit wel, geen gezeur met codes die de klant weer eens gemist heeft, gewoon direct de korting zichtbaar op een enkel product, zoveel makkelijker, gaat dit binnenkort nog komen? 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hi Daantje,

Ik weet niet precies wat je met ‘op 0 zetten’ bedoelt maar je kunt in de verzendtabel aangeven dat iets pas verzendkosten krijgt vanaf een bepaald gewicht. Dus bijvoorbeeld vanaf 1 gram. Als iets dan 0 gram weegt dan krijgt hij automatisch geen verzendkosten. 
Echter werkt dit natuurlijk alleen als al je artikelen een gewicht hebben en als je dat bedoelde met 500 artikelen aanpassen dan is dat een hoop werk.

Echter kun je m.i. gewoon een kortingscode aanmaken voor 1 artikel. 

Zie plaatje uit mijn beheeromgeving ;-)

Gewoon 1 artikel aanvinken

En voor de volledigheid: Je kunt daar in plaats van een bedrag ook kiezen voor ‘gratis verzenden’

Hoi Richard, bedankt voor je antwoord! Dat is inderdaad wat ik bedoelde met 500 artikelen aanpassen bij 0. Ik hanteer 2 verzend prijzen vanaf 0 is €3,95, dus die zou ik dan allemaal moeten aanpassen.

Wat betreft de kortingscode, dat lukt niet, als ik gratis verzenden doe. Klant besteld actie artikelen en doet vervolgens wat anders erbij in de winkelwagen dan blijft het op gratis verzenden staan. Ook vind ik het erg onprofessioneel staan dat de klant een code moet invoeren om een bepaald bedrag te voorschijn te moeten toveren.

Het ziet er naar uit dat ik het op en andere (voor de klant simpele) manier moet gaan presenteren🤔

Reputatie 6
Badge +5

Ik snap het. Maar op zich is het niet onlogisch als je eenmaal gratis verzenden hebt, dat dat zo blijft als je er een artikel bij doet. En ik kan mij voorstellen als dat omgekeerd zou zijn er ook een hoop mensen dat vervelend zouden vinden.

Maar om even out of the box te denken. Ik zat nog even andersom te denken dus om een artikel super zwaar te maken en dat vanaf 100 kilo gratis verzenden is maar dan zit je met hetzelfde probleem als er meer wordt bij besteld.

Ik weet natuurlijk niet om welk product het gaat en hoe duur die is maar zou je niet ‘de verzendkosten’ van de prijs van het product kunnen halen? Of is het product niet duur genoeg om dat te doen?

Want hoe dan ook: Het feit dat je op 1 artikel gratis wil verzenden maar als er 1 artikel bij komt dat niet mag gelden, dat maakt het complex. Ik zie eigenlijk de '0’ gram methode als de enige die daarvoor echt goed zou werken.

Ik snap dat het complex is, jammer dat het niet kan. Het is een brievenbus pakketje. Ik wou de drempel laag houden van 10 euro inclusief verzenden (ik zou dan € 7,50 per verkocht pakketje doneren) 

Ik hou het nu bij een pakket van een waarde van ruim 15 euro voor € 9,95  en dat de mensen dan €3,95 verzendkosten gaan betalen. Dat is in dit geval denk ik het makkelijkste.

Hieronder de actie

https://www.hippepoppenhuizen.nl/c-6475632/actie/

Dankjewel voor het meedenken😊

Reputatie 6
Badge +5

no problem en prima workaround toch. Soms moet je accepteren dat net niet perfect is. Maar veel beter dan niets ;-)

En mooie actie!