Vraag

Gratis artikel d.m.v 100%

• 18 maart 2021
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Ik heb even een vraag en ik hoop dat jullie mij daar bij kan helpen.

In de webshop wil ik graag een artikel aan gaan bieden die zowel te koop is als gratis bij een bestelling. Deels ben ik er wel uit hoe deze op te zetten.

- Artikel aanmaken met prijs
- 100% Korting code aanmaken voor alleen dit artikel, met een minimaal te bestellen bedrag voor het te bestellen artikel

Dusver niets aan de hand.

Maar hoe voorkom ik, dat men meer dan 1 artikel gratis krijgt.
Dus als de klant 2 items in zijn winkel mandje doet met de daar bij behorende kortingscode, dat er dan 1 gratis is en 1 betaald gaat worden, en niet beide gratis zijn. (omdat er een 100% korting op het artikel van toepassing is)

Er werd me al voorgesteld om het artikel 2x in de shop aan te bieden.
 - 1 met prijs
 - 1 zonder prijs.
Maar dat is niet handig omdat er dan een dubbele voorraad bij gehouden moet worden.
En omdat mijn producten beperkt en handgemaakt zijn… ben ik dus op zoen naar een andere oplossing.

Iemand een idee?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hm goede vraag. Ik weet zo niet echt een alternatief:thinking: @Nanaas heb jij nog opties waarop je dit goed kunt doen?

Reputatie 6
Badge +7

Lastige! :thinking: 

Ik dacht nog aan een keuzelijst bij het product, maar dan voorkom je nog steeds niet dat mensen er meerdere bestellen en gratis krijgen. Plus dan dien je alsnog je voorraad weer telkens bij te werken. 

Bij een kortingscode heb je het probleem niet dat er meerdere gratis kunnen worden besteld, én het werkt automatisch je voorraad bij omdat ze er 2 dienen te bestellen om er 1 gratis te krijgen. Dus ik zou zeggen dat de kortingscode de beste optie is.

Bedankt @Nanaas voor je antwoord.
Maar voor zo ver ik weet kan je toch geen Korting code toewijzen aan 1 te bestellen artikel?

De code die aangemaakt is, kan je toewijzen aan een artikel, maar volgens mijn niet met een instelling 1gratis per bestelling code. 
Want volgens mij is hij dan ten allertijden, ongeacht de aantallen gratis te bestellen…. Toch?

Of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 7
Badge +16

Je kan inderdaad nergens aan maximum aangeven, alleen een minimum. Ik ben er bang voor dat dit niet waterdicht is te regelen. 

Reageer