Vraag

Google Prestaties

• 18 January 2022
  • 8 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hallo,

Zoals door @Wrappie1 geplaatst in een ander topic ligt zijn google positie ineens overhoop, na controleren blijkt dat dat bij mij ook het geval is.

Onderstaande grafiek is mijn inkomende oragnische Google verkeer. Ook mijn Google Ads ligt opeens volledig op zijn gat en heeft de afgelopen 6 maanden geen problemen gehad.

Ervaren meer mensen dit?

Kevin

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Bedoel je de checkout bug, @Nanaas? Heeft die invloed op de Google ranking? Of heb je het over een andere :)

Nee, ik bedoel het doorgeven van gegevens naar Google Analytics.

Heb het topic even opgezocht: 

Deze gaat over het meten van conversies en niet over het organisch verkeer van je shop. Nou hoeft het natuurlijk niet meteen een bug te zijn. Er zijn enorm veel situaties die een dip kunnen verklaren. Ik heb een melding gemaakt en houden de situatie in de gaten. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +8

Ik ervaar ook een dip ten opzichte van twee weken geleden, die nu weer omhoog aan het krabbelen is. Maar volgens mij is het ook bekend waar dat aan ligt of is de bug in ieder geval bekend hierin, meen dat dat in een ander topic vermeldt is?

Reputatie 4
Badge +6

Bedoel je de checkout bug, @Nanaas? Heeft die invloed op de Google ranking? Of heb je het over een andere :)

Reputatie 7
Badge +8

Bedoel je de checkout bug, @Nanaas? Heeft die invloed op de Google ranking? Of heb je het over een andere :)

Reputatie 4
Badge +6

Die staat enkel in relatie tot het behalen van doelen, toch? Niet zozeer tot het meten van totaal binnen komend verkeer. Tenminste, zo las ik het?

Reputatie 5
Badge +8

Dit gaat specifiek over het meten van doelen binnen Google Analytics. Het kan wel zo zijn dat je Google Ads zodanig hebt ingesteld dat deze rekening houdt met de doelen die in Analytics gemeten worden. In dat specifieke geval zullen de conversies wellicht beïnvloed worden. In mijn geval was de conversiemeting van Google Ads niet beïnvloed door de bug / aanpassing in bovenstaande topic. Wat ik zelf ook merk is dat het verkeer via Google de laatste dagen wat terugloopt. Ik verklaar dit doordat de winkels weer open zijn en de mensen wat minder online shoppen momenteel.

Reputatie 4
Badge +6

Ik kijk met Google ads puur naar de hoeveelheid klikken. Niet conversies, aangezien dat voor mij minder relevant is. Mensen komen vaak meerdere keren terug voordat ze iets kopen binnen mijn webshop. 

Dat zou inderdaad een verklaring zijn, echter gaat die vlieger bij mij niet op omdat 95% van mijn klanten en websitebezoekers Duitser zijn. Die hadden geen lockdown. 

Reputatie 7
Badge +8

Hm, maar dan weet ik niet waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb wel om en nabij hetzelfde aantal bestellingen, maar een stuk minder bezoekers. Dus de conversie ligt wel hoger. Zou kunnen dat Google iets aangepast heeft, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. :sweat_smile:

Reageer