Beantwoord

Gewijzigd rekeningnummer (in behandeling)

• 21 juli 2020
  • 4 reacties
  • 28 Bekeken

Goedemorgen!

Eind vorige week heb ik een verzoek ingediend bij Klarna om mijn bankrekeningnummer te wijzigen. Deze stond eerst nog ingesteld op mijn privérekening, en moet naar de zakelijke rekening. Mijn webwinkel is nog gesloten, maar zou ik erg graag (het liefst vandaag nog) online zetten omdat hij helemaal klaar is en ik een aantal marketingactiviteiten heb gepland. Klarna gaf aan dat ze niet weten hoelang het duurt voordat het verzoek tot wijziging is doorgevoerd, omdat het momenteel erg druk is daar.

Kan ik mijn webwinkel al openen, met mijn privérekening nog ingesteld, dus dat de orders op mijn privérekening binnenkomen, en ik deze handmatig overmaak naar mijn zakelijke rekening? Heeft iemand enig idee of dat verstandig is? (ivm overzicht, belasting etc.) 

icon

Beste antwoord door Michel vG 21 juli 2020, 13:00

Wat je kunt doen is ze zelf handmatig storten naar je zakelijke rekening en goed registreren zodat mocht de belasting ooit vragen hebben je dat kunt laten zien. Is overmacht lijkt me. Wel per rekening doen en niet als 1 bedrag, dan hou je overzicht en je rekeningen komen per factuurnummer op je zakelijke rekening te staan. Als je twijfelt kun je simpelweg ook de belasting even bellen, die denkeb gewoon met je mee als je vragen stelt om problemen te voorkomen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Wat je kunt doen is ze zelf handmatig storten naar je zakelijke rekening en goed registreren zodat mocht de belasting ooit vragen hebben je dat kunt laten zien. Is overmacht lijkt me. Wel per rekening doen en niet als 1 bedrag, dan hou je overzicht en je rekeningen komen per factuurnummer op je zakelijke rekening te staan. Als je twijfelt kun je simpelweg ook de belasting even bellen, die denkeb gewoon met je mee als je vragen stelt om problemen te voorkomen.

Reputatie 2
Badge +1

Volgens mij is het ook zo dat wanneer je een eenmanszaak bent, de Belastingdienst een zakelijke rekening niet verplicht stelt. Voor de Belastingdienst moet het duidelijk zijn hoe je geldstroom verloopt. Dus als je inderdaad zoals @Michel vG zegt de bestellingen daarna stort naar je zakelijke rekening zal dat geen probleem zijn. 

Super bedankt voor jullie antwoorden! Helder. Dan ga ik mij nu klaarmaken voor de livegang ;)

Reputatie 2
Badge +1

Super bedankt voor jullie antwoorden! Helder. Dan ga ik mij nu klaarmaken voor de livegang ;)

Veel succes!

Reageer