Vraag

geen orderbevestigingsmail bij klarna achteraf betalen

• 14 January 2023
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Toevallig zag ik dat er een order openstond, waar ik geen mail over had ontvangen. Het gaat om een order met achteraf betalen van Klarna (via Mollie), deze was ook nog niet afgerekend. 

Is dat altijd zo, dat er geen mail over komt bij achteraf betalen?

Ik heb de bestelling wel verzonden, want ik ga er vanuit dat de betaling later komt. Of moet je wachten tot de betaling op groen staat?  Op dit moment staat de status nog op onbekend.

Ik hoor het graag!

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij krijg je pas een melding als de betaling geslaagd is.

Reputatie 6
Badge +5

Dat is niet normaal. Normaal moet je daar ook een mail van krijgen.
Als de betaling op grijs of oranje (alles behalve groen) moet je echt in je mollie account kijken of hij goed is gegaan. Soms schiet een order door mijn webwinkel terwijl hij niet betaald is. Soms ook andersom (dus wel betaald maar bij mww nog niet als in behandeling gezet)

De status bij mollie is dan leidend. (een achteraf betaling van klarna via mollie moet in mollie de status ‘ge-authoriseerd’ hebben en veranderd in ‘betaald’ wanneer jij hem in je webwinkel hebt verwerkt en ‘ge-ind’

Zo werkt het het bij mij. Heel soms gaat de orderstatus bij mww niet goed maar de status in de mollie beheeromgeving is dan leidend (voor mij)

Reputatie 6
Badge +5

Volgens mij krijg je pas een melding als de betaling geslaagd is.

Ik dacht dat er bedoeld werd dat er helemaal geen mail ontvangen was.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb geen enkele mail ontvangen, geen orderbevestiging en geen betaalbevestiging. Maar hij stond dus wel als order te wachten in mijn orderoverzicht. 

Begrijp ik het goed dat ik de bestelling pas moet afronden als de betaling op groen staat? Omdat er anders iets fout is gegaan? Ik heb nog niet eerder met achteraf betalen aan de hand gehad.

Reputatie 2
Badge +2

Ik zie nu trouwens dat de order bij Mollie te boek staat als mislukt. Wat kan er dan fout zijn gegaan?

Is het nu het handigst dat ik de klant mail? Of beter met Mollie contact opnemen?

Reputatie 6
Badge +5

Ja je moet wachten tot hij groen is in mijnwebwinkel. En bij twijfel bij mollie kijken.

Mollie kan hier niet zoveel aan doen. De betaling is mislukt (vaak staat er nog meer bij mollie waarom, zoals dat ze de betaling niet wilde authoriseren of dat de klant alsnog geannuleerd heeft etc).

Alleen contact met de klant opnemen kan uitkomst bieden en hopen dat de klant eerlijk is want er is ook een kans dat je je bestelling kwijt bent want de klant heeft niets betaald en jij hebt iets opgestuurd. 
(En de klant kan ook niet meer betalen want ze gaan geen factuur van klarna krijgen dus alleen door de klant te vragen om te betalen via wat voor optie dan ook heeft een kans)

En wat er fout bij MWW is gegaan….het is volgens mij een bug die nog niet opgelost is

Reputatie 2
Badge +2

Dankje Richard, dan mail ik de klant, ze is wel iemand in mijn werkomgeving dus ik denk dat het wel goed komt. Ik kan haar ook nog een factuur sturen, alleen wordt het dan administratief weer een zooitje. In ieder geval goed om te weten dat je niets moet opsturen voordat de order op groen staat. 

Reputatie 2
Badge +2

Bestelling moet inderdaad op groen staan. Ik heb soms ook wel een grijs bolletje (ook wel met klarna achteraf betalen), Maar ik ga er dan eigenlijk vanuit dat de klant halverwege is gestopt en van de bestelling afziet. De order is dan dus niet afgerond, maar ze zijn wel zover doorgeklikt tot Klarna en daar gestopt. En daarna ook nooit bericht van klanten gehad die hun bestelling misten oid.

Reputatie 2
Badge +2

@Stoere Store in dit geval liep het betaalsysteem vast volgens de klant, ze wilde het later nog eens proberen maar toen was de bestelling weg. Ik heb nu een factuur gestuurd, maar volgende keer check ik het eerst bij de klant :-) Ik vraag me nog wel af of je de order kan verwijderen zonder dat het een gat wordt in de administratie. Hoe doe jij dat met een dergelijke order?