Vraag

Factuurdatum

• 24 januari 2021
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Ik heb een artikel op mijn website die uitverkocht is maar wel leverbaar, ik zou die zelf moeten aanvullen. Levertijd voor mijn is 14 dagen. Nu komt er een bestelling binnen voor dit artikel, geen nood ik ga hem bestellen en leveren. Dan stuur ik het product op naar de klant met de daarbij behorende factuur.

Echter de factuurdatum staat op de dag van het bestellen door deze klant. Dus een factuur die al  14 dagen over datum is, niet netjes dus. Is dit ergens aan te passen?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Dat denk ik niet. Als een factuur gemaakt is mag je volgens mij  niets aan de datum veranderen belastingtechnisch gezien.

Er is een ordernummer aangemaakt, klant heeft dus nog geen factuur. Bij de algemene instellingen is de optie PDF factuur meesturen uitgeschakeld.

Factuurnummer kun je dan nog veranderen maar de datum niet. Als het belastingtechnisch niet zou mogen waarom dan wel het factuurnummer? Ik gebruik nu twee programma's de webshop voor de orders en een andere voor de facturen. De datum wanneer de factuur wordt "geactiveerd” zou beter zijn.

Reputatie 5
Badge +7

Als je de facturen buiten mijnwebwinkel maakt dan kun je hem maken als het artikel verstuurd wordt. Dan heb je die datum. Het factuurnummer binnen mijnwebwinkel is volgens mij gelijk aan het ordernummer. En dan is de datum neem ik aan gelijk aan de orderdatum.

Reputatie 6
Badge +7

Er zit verschillen in. Factuur datum is wanneer hij opgemaakt is. Dan heb je het moment van ontvangst betaling. (soms bij vooraf overmaken duurt dat soms wel 3 weken) en dan ook nog het moment van verzending. en je hebt een moment van het in ontvangst nemen van de bestelling mede door een track&trace.dat is ook het moment wanneer de 14 dagen retour en garantie gaan tellen. Wij hebben ook wel klanten die nog de factuur op 2020 wilden maar levering mocht wel in week 4 van 2021. Dus ik denk dat je niet teveel moet focussen op de factuur datum. 

Reageer