Vraag

Factuur na betaling versturen ipv ervoor

• 25 april 2021
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

Badge +1

Is het mogelijk om via het platvorm achteraf een factuur te sturen, ipv vooraf een officiële factuur? 

Wanneer iemand ervoor kiest om met valse gegevens, of een fout email adres een order aan te maken ontstaat er al een factuur, op dat moment, ben je wettelijk verplicht de btw al af te dragen.

ik heb heel vaak bestellingen die niet worden afgerond, of die mislukt zijn tijdens het betalingsproces, er wordt echter wel een factuur gecreëerd < en dit zorgt voor allemaal onnodige administratie rompslomp terwijl dit voorkomen zou kunnen worden.

Bestaat deze optie er ?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Nee, deze optie is er niet. Je kunt inschakelen dat er geen .pdf van de factuur mee wordt gestuurd. Echter in de orderbevestiging zelf wordt de factuur alsnog getoond. Dit laatste kun je dan weer niet uitschakelen. Ik raad je aan om dit via feedback.mijnwebwinkel.nl te delen. 

Badge +1

Hi,

Nee, deze optie is er niet. Je kunt inschakelen dat er geen .pdf van de factuur mee wordt gestuurd. Echter in de orderbevestiging zelf wordt de factuur alsnog getoond. Dit laatste kun je dan weer niet uitschakelen. Ik raad je aan om dit via feedback.mijnwebwinkel.nl te delen. 

heeft voor mij niet zo heel veel zin, ik ben onderhand bezig met de overstap naar een ander platvorm,

met wat meer opties, maar om maar aan te geven voor de overige gebruikers, je zal dit hoe dan ook in je administratie moeten verwerken, wat zeer onnodig en tijdrovend is.

Als iemand een hekel aan je webshop heeft en kiest je webshop te irriteren, en maandelijks een stuk of 50 loze bestellingen te plaatsen, dan ben je denk ik de sjaak.

Je dient in eerste instantie alsnog de btw af te dragen ook al zijn het oninbare facturen : 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_corrigeren/btw_terugvragen/teruggaaf_door_oninbare_vorderingen

Reputatie 7
Badge +16

Zoals ik het lees valt het wel mee, ik heb hier ook in 5 jaar tijd nog niks over gehoord. Als je b2b levert moet je bestaat er inderdaad de kans dat je onterecht btw hebt betaald en deze moet terugvragen. Lever je b2c, dan bereken je alleen de btw die je daadwerkelijk hebt betaald. Annuleer je een order, dan hoef je deze order niet mee te nemen in de btw-aangifte.

Reageer