Hallo,
Er is bij ons een klant geweest die een artikel heeft gekocht op locatie.
Er is geen order via de webshop gedaan en de betaling vind achteraf plaats.
Kan ik een factuur maken zonder een “officiële order?
Mvg, Ellen
Vandaar.nu
Hallo,
Er is bij ons een klant geweest die een artikel heeft gekocht op locatie.
Er is geen order via de webshop gedaan en de betaling vind achteraf plaats.
Kan ik een factuur maken zonder een “officiële order?
Mvg, Ellen
Vandaar.nu
Hoi Ellen, ik zou zelf de order invoeren en kiezen voor vooraf overmaken of betalen bij afhalen. Dan kun je de faktuur downloaden. Zonder een ‘officiele’ order is mss wel een grijs gebied 😎
Ik heb bij mijn vorige winkel in photoshop oid de layout van de factuur gemaakt die ik handmatig kon invullen. Dan kwam daar het volgende factuurnummer op te staan en zorgde ik dat in de webshop een nieuwe order het factuurnr daarna kreeg.
Zo kon ik zelf facturen maken en bleven de factuurnummers in mijn boekhouding kloppen.
Ik weet niet of dat eigenlijk zo mag….
Kijk hier eens https://www.moneybird.nl/
Wij gebruiken dit voor alle losse facturen die niet via de webwinkel lopen. Gemakkelijk offertes maken, factureren en het systeem houdt alle betaaltermijnen in de gaten. Plus je kunt je bankgegevens koppelen of uploaden om betalingen en inkopen te registreren.
Ik maak dan een nieuwe order op naam van de klant via de front-end. De klant krijgt die bevestiging dan ook, niks mis mee. Kiezen voor gratis verzending en vooraf betalen of betalen bij afhalen, hierdoor geen extra kosten richting klant.
vervolgens in de backend de order de normale stadia laten doorlopen, zonder mail naar klant (handmatig uit zetten). Dan heb je intern je administratie + voorraadbeheer weer geautomatiseerd op orde.
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.